Brev
Snapchat
Hej BørneTelefonen,
Jeg er kommet til af acceptere My Al på snapchat og jeg er bange for af den spore mig
Derfor havde jeg brug for af skrive med nogen
Dreng, 11 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære dreng på 11 år
Tusind tak for dit brev. Hvor er det godt, at du skriver, når du er bange for at My Al på snapchat kan spore dig. Jeg vil meget gerne hjælpe dig med at se på situationen.
Først og fremmest tror jeg, at mange er kommet til at acceptere My Al på snapchat uden rigtig at ville det. Der er derfor mange der pludselig står og fortryder, eller ønsker at få den fjernet.
Hvis du går og er bange for at den sporer dig, så tænker jeg, at det måske også vil være rart for dig at få den fjernet. Er det mon rigtigt forstået?
Jeg vil i hvert fald fortælle dig, hvordan du kan gøre. Det håber jeg er ok.
Du kan fjerne My Al ved at følge de fire trin:
• Åben din chatside på Snapchat
• Tryg og hold inde på My Al
• Tryk på chatindstillinger
• Tryk på slet fra chat feed
Jeg håber at mit svar kunne hjælpe dig. Hvis du har brug for at tale mere om det, så er du meget velkommen til at ringe til BørneTelefonen på 116111.
Du kan også chatte eller sms’e med en rådgiver, hvis du hellere vil det.
Kærlig hilsen BørneTelefonen