Brev
chikane
Hej,
jeg er en ung pige og ønsker at være anonym.
Jeg har et problem jeg aldrig har sagt til nogen,
i starten ville jeg bare gerne dælme mine smerter fordi jeg blev chikaneret med digital mobning, og nu er jeg virkelig nervøs.
Jeg har rimelig svært ved at fortælle problemet, så dig der sidder der ude bag skærmen har nok svært med at hjælpe, men jeg synes bare jeg havde brug for at skrive det her til jer, når jeg bliver klar til at fortælle jer det, skal jeg nok, i er den eneste støtte jeg har, så jeg må bare prøve holde ud så meget jeg kan.
Hilsen den anonyme
Pige, 14 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære pige
Tak for dit brev. Selv om du ikke er helt klar til at fortælle om det, du gerne vil have hjælp til, så har du alligevel gjort noget meget vigtigt nu: du har mærket, at der er noget, du gerne vil fortælle.
Her på BørneTelefonen er vi vant til, at børn ringer eller skriver om ting, der er svære at snakke om. Det er også en af grundene til, at man kan være anonym. Det kan føles lettere at fortælle det første gang, hvis man er sikker på, at ingen får noget at vide.
Når du på et tidspunkt bliver klar til at snakke om det, vil jeg lige foreslå dig, at du måske prøver at ringe, sms'e eller logge på chatten og snakke direkte med en rådgiver. For så skal du ikke vente så længe på at få svar nemlig... Det kan være at det hjælper dig at skrive det ned på papir først, så du kan støtte dig til det og huske hvad du vil fortælle, når du taler med en rådgiver. Mon det vil være en hjælp for dig?
Men du er også velkommen til at sende et brev her til BørneBrevkassen. Vi svarer på så mange, vi kan - og vi gør det så hurtigt som muligt.
Uanset hvad det er, du gerne vil fortælle, så vil jeg sige til dig, at vi rigtig gerne vil hjælpe dig. I mellemtiden kan du måske prøve at læse lidt flere brevkassebreve, så du får en fornemmelse af, hvad andre børn og unge skriver til os om. Så vil du se, at man kan skrive (og ringe) til os om alting - der er ikke noget, der er forkert at snakke om her.
Telefonnummeret er 116 111, og vi har åbent kl. 11-23 på alle hverdage og kl. 11-19 i weekenden.
Varme hilsener fra BørneBrevkassen
Hvordan er dit digitale fællesskab?
Når man skriver sammen online, kan tonen hurtigt blive grovere, og vi kan nemt misforstå hinanden. Det kan være fordi, vi ikke kan se andres reaktioner, og derfor ikke opdager, at de måske er blevet kede af det.
Er du blevet mobbet, holdt udenfor eller talt grimt til på nettet, er det ikke okay. Og der er heldigvis en masse voksne, som skal hjælpe dig med at få det stoppet, så du kan få det bedre.
Klik dig videre her og få gode råd til dit digitale liv og fællesskab!