Brev
Bange for jeg har Sendt video af mit lem ved fejl
Kære brevkasse.
Jeg er en dreng på 16 år og normalt fornuftig. Men har brug for råd.
Historien:
Jeg holder en af mine venners snap i en periode og kom til at lave en fejl.
Jeg sendte for sjov billeder af mig der onanerede frem og tilbage mellem vores snaps og har ved et uheld sent en video til en af hans pige venner. Nu spørger hun hvem jeg er til folk han kender. Jeg har er generelt den sexuelt sky type og er derfor urolig hvad det her vil gøre.
Hun har heldigvis ik taget screnshoot men hun svare ik på hvad jeg skriver.
Bange for hun siger det til min ven ( de er ret tætte)
Hjælp
Hvad skal jeg gøre
Der flyver flere tusind tanker igennem mit hoved.
Sendte videoen klokken 16:00 og fik to snaps fra hende før hun stoppede.
Første sagde ad
Anden sagde hvem holder x( min vens ) snap.
Please hjælp
Dreng, 16 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære dreng på 16 år.
Det er ikke særligt fedt at begå fejl og blive bekymret - men det sker, for alle! Vi begår sjældent den samme fejl to gange - fordi vi lærer af vores fejl. Jeg synes, at du viser mod ved at fortælle om din fejl til os og jeg synes også, du viser mod ved at spørge om, hvad du kan gøre nu.
Altså, jeg foreslår faktisk, at du fortæller din ven om, hvad der er sket. Han vil måske kunne forstå, hvad du havde gang i og at du sendte videoen ved en fejl. Formentlig forstår han, at du er ked af det, og at du er urolig for konsekvenserne. Spørgsmålet er, om ikke det er bedre, at du selv fortæller ham, hvad der er sket? Måske vil han alligevel, på et tidspunkt, finde ud af det hvis pigen går på opdagelse i, hvem der havde hans snap dén dag, og han kommer i tanke om, at det var dig? Hvad tænker du om den måde at se det på?
Du kan mærke hvor meget energi, du bruger, på at være urolig for at blive opdaget. Ofte er det bedste løsning, at få taget hul på det og tale med f.eks. din ven om det. Jeg er sikker på, at han vil forstå, at det var en fejl. Jeg kunne forestille mig, at pigen er blevet utryg, fordi hun ikke ved hvad det handlede om. Hun har nok bare forsøgt at passe på sig selv. Din ven kan hjælpe med, at tale med pigen om det.
Du kan også overveje at fortælle din far, din storebror, en onkel, eller en anden voksen, hvad der sket. Måske kan de give dig nogle idéer, som dur bedre for dig end dét, jeg foreslår. Jeg tænker, det tit er godt at dele sine tanker med en anden. Det håber jeg også, det er for dig. Jeg ønsker dig held og lykke med at finde en løsning, som dur for dig. Jeg er sikker på, at det nok skal gå i orden igen, selvom det ikke føles sådan. når man står midt i det.
Mange hilsner fra BørneTelefonen