Kan lide børn?!?!?!

Jeg er en mand på 21 og har fået følelser for en mindreårig. Det er min søsters datter. Fuck, jeg ved ikke hvad jeg skal gøre

Dreng, 21 år
Svar fra

Børnetelefonen

Hej 21 årig fyr

Det er så godt,at du skriver herind, så du kan få nogle gode råd.

Jeg kan sagtens forstå, at du er forvirret og rundt på gulvet. Det er også en svær situation, som du står i.

Nogle gange er det sådan, at man forveksler følelser i de tætte og nære relationer, man har. De følelser, som kan opstå i ens familie, kan være så stærke, at man forveksler det med forelskelse. Fordi forelskelse er en af de stærkeste følelser vi kender, bliver det ofte tolket som sådan – uden at være det. Måske er det sådan, du har det?

Det kan også være, at du mærker, at det er følelser af mere seksuel karakter?

Finder du ud af, at det er sådan for dig, vil jeg råde dig til at søge hjælp hos Bryd Cirklen

På deres hjemmeside vil du kunne læse om andre voksne, der har følelser for børn. Måske vil du kunne genkende dig selv i nogle af deres historier og blive mere klar over, hvad det er for følelser, du har for din søsters datter.

Der er også en telefonrådgivning, hvor du vil kunne få hjælp til ikke at handle på dine følelser. Du kan ringe på: 65 909 909.

På Bryd Cirklen er de vant til at tale om sådanne følelser. Og det kan være en stor hjælp at få delt tankerne – for jeg kan forestille mig, at de nok tynger dig meget.

Jeg vil understrege, at det er super godt, at du handler og søger hjælp. På den måde tager du ansvar og passer på din søsters datter – og også dig selv.

Jeg håber, du vil søge yderligere hjælp, så du kan få råd til, hvordan du håndterer dine følelser, så de ikke bliver farlige for dig og andre.

De bedste hilsner fra BørneTelefonen

Social kontrol Andre der hjælper

Bryd Tavsheden

Til dig, der er udsat for vold i familien eller i et kæresteforhold (13-24 år)
Læs mere

Dansk stalking center

Hjælp til dig, der er er udsat for chikane og kontakt mod dit ønske
Læs mere

Exitcirklen

Samtalegrupper for unge udsat for psykisk vold (13-17 år)