Brev
Venskab
hej
er en dreng på 13 år
jeg har været ven med en i 3 år og nu skal han flytte skole og vi er bedste venner og jeg kan slet ikke undvære ham
vi bor også lige ved siden af hinanden altså han bor i bygningen ved siden af mig men han siger at man ikke kan være bedste venner når man ikke går i samme skole
det kan jeg bare ikke få mig selv til at tro
jeg vil bare gerne være sikker på om man godt kan være bedste venner med en selvom man ikke går i samme skole
Dreng, 13 år

Svar fra
Børnetelefonen
Hej dreng på 13 år
Jeg kan sagtens forstå, at du er bange for at miste din bedste ven. Det er jo svært, at forestille sig hvordan hverdagen vil være uden ham.
3 års tæt venskab lyder rigtig dejligt, og mon ikke din ven bare er nervøs for alt det nye med, at skifte skole og få nye venner. Nogen gange siger man ting man ikke mener, når man er nervøs eller bekymret.
Jeres venskab kan jo sagtens fortsætte selvom I ikke går i samme skole. Venskabet vil måske forandre sig lidt, når I ikke er sammen hver dag. Måske vil det være sjovt for jer, fordi I så får nogle nye ting, at fortælle hinanden.
Jeg kender mange børn og unge, som har været venner igennem mange år, selvom den ene har skiftet skole eller er flyttet.
Når I er så tætte venner, kan du måske tale med ham om dine tanker og fortælle ham hvordan du har det. Måske har han det på samme måde og har bare ikke sagt det højt.
Jeg håber, at du får talt med din bedste ven og at I finder ud af noget sammen.
De bedste hilsner fra
BørneTelefonen