Brev
selvtillid
Hej BB jeg har problemer.
jeg kan ikke lide min skole jeg bliver ikke mobbet men føler mig ensom :'(
skal jeg skifte skole for har kiggede på en som en af mine bedste veninder går på.
Et råb om hjælp
A.M.
Pige, 12 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære A.M.
Det er godt, at du ikke bare affinder dig med, at du ikke kan lide din skole. Du skriver, at du føler dig ensom, men fortæller ellers ikke, hvad det er, der går galt.
Med de få oplysninger er det svært for mig at råde dig. Men jeg synes, der er to muligheder – enten prøver du at ændre din situation i din nuværende skole, f.eks. ved at tale med dine forældre og din klasselærer, eller også skifter du til en anden skole.
Det kan tit være en god idé at skifte skole, især hvis man har nogle gode veninder på den nye skole, men om det er en god idé for dig, ved jeg ikke.
I første omgang skulle du måske snakke med dine forældre om dine tanker og høre deres mening. Det er jo alligevel dem, der skal give dig tilladelse til evt. at skifte skole.
Du kunne også prøve at ringe til BørneTelefonen på 116 111 og snakke lidt med en rådgiver, før du går videre med det. Rådgiveren kan spørge lidt mere ind til dit liv, og så kan I måske sammen finde frem til nogle gode muligheder for dig.
Kærlig hilsen fra BørneBrevkassen
Hvad gør man, hvis man er Skoletræt?
Gode råd om at være Ny i klassen
Har du eksamensangst? Få flere gode råd her
Måske har du tanker som: Hvordan undgår jeg eksamensangst? Hvordan skal jeg forberede mig inden min eksamen? Er der øvelser til eksamensangst? Hvad gør jeg, hvis jeg ikke kan huske, hvad jeg skal sige?
Måske du kender at nervøsiteten vokser sig så stor, at den nærmere bliver til en eksamensangst? Så er det vigtigt, at få talt om det med nogen.
Her på siden kan du få gode råd til at få dine katastrofetanker ud af hovedet, lægge en plan for, hvordan du forbereder dig, prøve vejrtrækningsøvelsen eller læse andre børns breve.