Brev
pedo søren
hej vi er to piger på 13 år og vi går i 7.
Vores matematik/idræt og klasselære virker mega meget som om han er interesseret i os, men ikke i de andre piger fra klassen. Fx. igår til idræt havde vi vikar men alligevel kom han bare for at “kigge” på hvordan “vikaren” klarede sig.
Og for leden dag var vi også på klassetur til …. museum, da vi så stod oppe på bakken bukkede en af os ned for at samle skrald op der lå på jorden og mens det skete så vi at vores lære bare stod og kiggede på hendes numse. Og han lader aldrig os gå ud på gangen kun alle de andre men ALDRIG os!!!!
Vi gider heller ik rigtigt at række hånden op i hans timer fordi vi ikke vil have ham tæt på. Det er virkelig ikke rart at være i klassen når han er der og slet ikke i idræt! fordi der kigger han fkn meget på os. især hvis trøjen falder ned og vi fx står på hænder.
KH 2 forvirrede piger 13 år.
Pige, 13 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære piger på 13 år
Det lyder bestemt ikke rart, og derfor håber jeg, at mit svar kan hjælpe jer.
Jeg tænker, at det er vigtigt, at I gør noget ved den fornemmelse, som I går med, så I ikke længere skal føle jer utrygge i lærerens timer.
I kan jo overveje, om der er en anden lærer, som I kan tale med. Måske en klasselærer eller en anden lærer, som I taler godt med. Så kan den lærer  måske hjælpe jer med at få talt med læreren eller måske med skoleinspektøren, hvis den anden lærer tænker, at det er det bedste at gøre.
Selvom I føler, han kigger på jer, er det ikke sikkert, at det er noget, han selv tænker eller gør. Men det ændrer ikke på, at I føler jer utrygge, og det skal der gøres noget ved. Føler man sig utryg, kan man nemlig ikke lære noget, og så får man jo ikke noget ud af at gå i skole.
Det kan også være, at I hellere vil tale med jeres forældre om det, og så kan de hjælpe jer med at få talt med skolen. Det er i hvert fald også en mulighed. I kan jo overveje, om de skal se jeres brev og mit svar. Det kan måske give anledning til en god snak.
Jeg håber, I har fået nogle ideer til, hvad I kan gøre, så I igen kan få nogle gode og trygge timer. Husk også, at I altid er meget velkommen til at kontakte BørneTelefonen på 116111, så kan vi få også en snak med jer.
Kærlig hilsen
BørneTelefonen