Mit liv?

Hej..
Hvem end der er derude og læser mine ord. Jeg føler mig fortabt for tiden, jeg kan slet ikke finde ud af hvad jeg vil og skal. Lige nu sidder jeg i London, som au-pair pige ved en familie med to børn. Siden min mor lærte mig at gå, har jeg drømt om modeshows og den store modeverden. Jeg har altid drømt om at komme til London! Og nu sidder jeg her..

Jeg føler bare jeg mangler noget. Børnene er søde, men det er slet ikke mig det her at skulle lave mad, gøre rent og passe børn. Har altid set op til min søster.. Hun er taget ud at rejse i 5 md. med sin veninde. Hun elsker børn og er vildt gode med dem! Jeg er bare bange for at jeg prøver på at være en jeg ikke er..

Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre og kan ikke engang finde hoved og hale i mine egne tanker. Lige nu har jeg allermest lyst til at tage tilbage til min hjemby, få et job, starte på HF efter sommer og finde en lejlighed. Men jeg ved hvad søren jeg skal gøre..

Men mine forældre er bare så stolte af mig nu, og jeg er bange for at skuffe dem. Jeg er bange for at min familie vil se mig som en fiasko. Jeg håber virkelig i har nogle gode råd eller visdoms ord der kan hjælpe mig lidt! Men et eller andet sted synes jeg også at det er vildt egoistisk bare at tage sted. – Men hvis man nu hjalp dem med at finde en anden au-pair pige, ville det så ikke være okay?

Jeg ved det ikke.. Jeg vil bare gerne føle mig glad igen. Tak fordi du lyttede.
Mange hilsner fra det forvirred hoved.

Pige, 18 år
Svar fra

Børnetelefonen

Kære pige på 18
Tak for dit brev. Jeg kan godt forstå din forvirring og fortvivlelse. Godt at du skriver!

Til at starte med vil jeg fortælle dig noget, som du godt ved. Der er ikke to mennesker, der er ens.
Dvs. at det er helt okay, at du ikke har samme interesser og behov som din søster. (Man kan godt se op til hinanden på trods af forskellige interesser og forskellige livsformer).

Jeg tror, at det er vigtigt for din videre beslutning, at du gør dig nogle tanker om, hvorfor du i sin tid valgte at tage til London... Var det fordi du synes det kunne være spændende, eller gjorde du det fordi, du tænkte, at du kunne gøre din søster og forældre stolte?

Hvad vil gøre dig allermest glad? Skriv det ned - for kun du sidder med svaret. - Hvis svaret er at tage hjem, så synes jeg, at det er dét, du skal gøre. Og jeg er sikker på, at dine forældre - ligegyldigt hvad, vil respektere din beslutning og være stolte af dig. Det er næsten altid udviklende at gøre sig nogle erfaringer om, hvad der er rigtigt - eller ikke er rigtigt for én.. Del dine tanker med dine forældre, hvis du føler for det... Kan du mon det..?

Derudover så er det faktisk ikke dit job at finde en ny au-pair til familien, som du bor hos. Du er i en slags ansættelsesforhold, hvor du har mulighed for at sige op, hvilket familien jo er klar over.

Skulle du have behov for at vende situationen eller andet yderligere, så vil jeg råde dig til at ringe til den engelske BørneTelefon. Den har samme nummer som vores, så du skal bare ringe 116 111 - det er også anonymt og gratis i England! Og her har du mulighed for at få råd og vejledning med det samme.

Du er selvfølgelig også velkommen til at skrive til os på Ungechatten, som du finder her på hjemmesiden.

Kærlig hilsen BørneBrevkassen

Hvad gør man, hvis man er Skoletræt?

Gode råd om at være Ny i klassen

Skole og efterskole Andre der hjælper

Uddannelsesguidens eVejledning

Vejledning om uddannelse og job
Læs mere

Har du eksamensangst? Få flere gode råd her

Det er helt almindeligt, at man føler ubehag, når man bliver bedømt af andre, men hvis nervøsiteten vokser sig så stor, at den nærmere bliver til en eksamensangst, så er det vigtigt, at få talt om det med nogen.

Måske har du tanker som: Hvordan undgår jeg eksamensangst? Hvordan skal jeg forberede mig inden min eksamen? Er der øvelser til eksamensangst? Hvad gør jeg, hvis jeg ikke kan huske, hvad jeg skal sige?

Her på siden kan du få gode råd. Du kan også få et opmuntrende citat, få dine katastrofetanker ud af hovedet, lægge en plan for, hvordan du forbereder dig, prøve vejrtrækningsøvelsen, afstemningen eller læse andre børns breve.