Brev
min yt kanal
hej jeg er en dreng på 13 år og jeg havde en youtube kanal da jeg gik 4 klasse og jeg kan ikke slette den og mange fra min klasse og selv min lærer driller mig og jeg bryder mig ikke så meget om det.
Dreng, 13 år

Svar fra
Børnetelefonen
Hej dreng på 13 år.
Jeg kan godt forstå, at du ikke bryder dig om, at din klasse og din lærer driller dig med, at du har haft en YouTube-kanal.
Jeg ved ikke hvilke videoer din YouTube-kanal indeholder? Men når jeg læser dit brev, forestiller jeg mig, at du var en ung og modig dreng med store iværksætter- og tekniske kompetencer. Det er utrolig sejt af dig!
Jeg kan derfor ikke lade være med at tænke på, om det er en slags misundelse, når dine klassekammerater griner af dig. Hvad tænker du om det? Måske er det deres måde at vise deres anerkendelse?
Jeg kan godt forstå, at du ikke oplever det som ros og anerkendelse.  Og derfor har jeg lyst til at spørge dig: Er du mon sikker på, at du ikke kan slette din YouTube-kanal?
Få hjælp på SletDet. Her kan du finde en sletteguide til Facebook, Instagram, Youtube og lignende.
På dette link er der en forklaring på, hvordan du kan slette din YouTube-kanal.
Det er svært at overskue, hvis man står alene.
Det er bedst, hvis du beder om hjælp fra en voksen. Det kan fx være dine forældre, en lærer som du er tryg ved eller en SSP-medarbejder på din skole.
Du kan sige ”Jeg kunne godt tænke mig at få hjælp til at få slettet min YouTube-kanal”, og ”Jeg ønsker mig også hjælp til at mine klassekammerater og lærer respekter mig”.
Det er super stærkt af dig, at du ikke finder dig i dette. Og det viser du ved at skrive her ind.
Jeg håber, at du får en god snak med dine forældre. Du kan fx vise dem dit brev og mit svar, så er snakken godt i gang, og dine forældre kan forhåbentlig støtte dig med en bedre trivsel i klassen og få hjælp til din YouTube-kanal, hvis du ønsker at få den slettet.
Hvis snakken ikke går godt, og hvis du ikke ved, hvad du skal gøre, så ring til BørneTelefonen på 116111, så kan vi hjælpe dig videre.
Kærlig hilsen BørneTelefonen.