Brev
Min sure Engelsk lærer!
Hej Brev Kasse.
Jeg er en dreng på 12 år, og har et ok stort problem…
Jeg har en Engelsk lærer som hele tiden er efter mig.
Lige meget om det er nogle af pigerne eller nogen af mine dreng venner eller mig for den sags skyld vil jeg næsten altid… eller. nej!
Ik næsten altid, det er faktisk hver evig eneste gang jeg for skylden for noget jeg oftes slet ik har gjort!
En dag sad vi og skulle læse en slags stil op, og så skriver jeg om mit fodbold idol Paul Pogba (Fodbold stjerne) og så stopper hun mig:( Jeg vidste at jeg nu ville få sagt noget der er forkert ved min stil, eller at det jeg har skrevet bare er ren lort!
Og ja… selvfølgelig var det det, og husker klart og tydeligt at hun siger ¨(Mit navn) det var som om at jeg fik et hjerte stop så dårligt det var! Hvad er det for et dumt emne du skriver om… Du skriver om en fodbold spillers liv? Det var jo ik opgaven¨. Jeg siger så¨ men du sagde jo vi skulle skrive om noget man kunne lide eller om et idol man har og sådan noget¨.¨Men hvad er det for et idol du har. En der er så ung burde slet ikke spille fodbold! Find dig et meget bedre emne til næste gang… Hold nu kæft hvad er det for en slags fantasi og noget lort du har?:(
Jeg fik det på en måde som om jeg bare ville gå!
Men jeg vidste at hun ville sige et eller andet om det som hele klassen ville grine af som fx. ¨Ha ha. Du kan ikke en gang finde ud af det med stilen og så går du bare…¨
Så jeg lod vær med det!
Men det jeg ik lod vær med var at sige noget!
Jeg sagde ¨Sikke en lærer vi har fået. At hun er sådan over for en elev… Shit!¨
Hele klassen var faktisk enig med mig.
Men så brød læren ud med at jeg skulle sætte mig uden for og vente til timen var slut!
Det var bare en ud af mange flere situationer og det her var en af de mindst værste… så det er nogen hvor hun selv bruger ordet/sætningen Fucking Hell og Fucking idiot!
skriv lige og hjælp mig med det her!
PS. har sagt det til mine forældre, og de ved efter hånden ik hvad de skal gøre!
HJÆLP:!
Dreng, 12 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære dreng på 12 år.
Det lyder ikke rart at din engelsklærer hele tiden er efter dig!
Hvor er det fint husket, sådan som du præcist skriver jeres samtale i klassen. Ud for det du skriver, lyder det ikke ok, sådan som din lærer behandler dig. Desuden er det et hårdt sprog hun bruger overfor dig.
Hvor er det bare godt at du har fortalt det til dine forældre. Du skriver at de ikke ved hvad de skal gøre. Har de mon prøvet at tale med din engelsklærer om det? Derudover synes jeg at dine forældre skal snakke med lederen på din skole. Det er skolelederens job at der er et godt forhod mellem lærerne og eleverne på skolen.
Hvor var det for resten sejt at du fik sagt din mening højt til læreren. At du gav udtryk for at du blev behandlet uretfærdigt. Jeg er glad for at dine klassekammerater var enige med dig! Det tænker jeg føles rart, at du ikke var alene om at synes, det var en ubehagelig måde din lærer reagerede på.
Måske ville det være en god ide at fortælle dine forældre det vi har talt om, du kan endda vise dem svaret her. Og de er altid meget velkomne til at ringe til Forældretelefonen på tlf. 35 55 55 57 https://bornsvilkar.dk/radgivning/foraeldretelefonen/foraeldretelefonen, hvor de kan få flere råd til hvordan de hjælper dig bedst muligt i denne situation. For det lyder ikke fair at din engelsklærer taler sådan til dig. Og det problem har du brug for hjælp til.
De bedste hilsner
BørneTelefonen