Min sure Engelsk lærer!

Læs hele brevet
Svar fra

Børnetelefonen

Kære dreng på 12 år.

Det lyder ikke rart at din engelsklærer hele tiden er efter dig!
Hvor er det fint husket, sådan som du præcist skriver jeres samtale i klassen. Ud for det du skriver, lyder det ikke ok, sådan som din lærer behandler dig. Desuden er det et hårdt sprog hun bruger overfor dig.
Hvor er det bare godt at du har fortalt det til dine forældre. Du skriver at de ikke ved hvad de skal gøre. Har de mon prøvet at tale med din engelsklærer om det? Derudover synes jeg at dine forældre skal snakke med lederen på din skole. Det er skolelederens job at der er et godt forhod mellem lærerne og eleverne på skolen.

Hvor var det for resten sejt at du fik sagt din mening højt til læreren. At du gav udtryk for at du blev behandlet uretfærdigt. Jeg er glad for at dine klassekammerater var enige med dig! Det tænker jeg føles rart, at du ikke var alene om at synes, det var en ubehagelig måde din lærer reagerede på.

Måske ville det være en god ide at fortælle dine forældre det vi har talt om, du kan endda vise dem svaret her. Og de er altid meget velkomne til at ringe til Forældretelefonen på tlf. 35 55 55 57 https://bornsvilkar.dk/radgivning/foraeldretelefonen/foraeldretelefonen, hvor de kan få flere råd til hvordan de hjælper dig bedst muligt i denne situation. For det lyder ikke fair at din engelsklærer taler sådan til dig. Og det problem har du brug for hjælp til.

De bedste hilsner
BørneTelefonen

Hvad gør man, hvis man er Skoletræt?

Gode råd om at være Ny i klassen

Skole og efterskole Andre der hjælper

Uddannelsesguidens eVejledning

Vejledning om uddannelse og job
Læs mere

Har du eksamensangst? Få flere gode råd her

Det er helt almindeligt, at man føler ubehag, når man bliver bedømt af andre, men hvis nervøsiteten vokser sig så stor, at den nærmere bliver til en eksamensangst, så er det vigtigt, at få talt om det med nogen.

Måske har du tanker som: Hvordan undgår jeg eksamensangst? Hvordan skal jeg forberede mig inden min eksamen? Er der øvelser til eksamensangst? Hvad gør jeg, hvis jeg ikke kan huske, hvad jeg skal sige?

Her på siden kan du få gode råd. Du kan også få et opmuntrende citat, få dine katastrofetanker ud af hovedet, lægge en plan for, hvordan du forbereder dig, prøve vejrtrækningsøvelsen, afstemningen eller læse andre børns breve.