Min engelsk lærer, kalder mig skat

Jeg har et ret tæt bånd med min engelsklærer, men i dag til min prøve kaldte han mig skat.

Han har tit strejfet min numse med sin hånd, og har ofterer komplimenteret og kommenteret på min krop, og dets ændringer.

Hvad skal jeg tage det som, og hvad skal jeg gøre ved det?

Syntes ikke det er som sådan ubehageligt, syntes bare at det er virkelig underligt..

Kh den forvirrede pige

Pige, 16 år
Svar fra

Børnetelefonen

Hej 16 årige pige

Jeg kan godt forstå, at du er lidt forvirret over din engelsklærers adfærd overfor dig. Det kan være en hårdfin balance mellem, hvad der er okay og føles godt, og hvad der ikke er okay og føles forkert. Som udgangspunkt skal din lærer jo være den ansvarlige voksne og ikke komme med upassende kommentarer til hverken din adfærd eller dit udseende. Omvendt er der mange lærere, som gerne vil støtte deres elever og deres tro på sig selv.

Det er vigtigt at du mærke efter hos dig selv, om det føles okay, eller det føles forkert. Hvis det føles forkert, skal han have det at vide. Du kan evt. tale med nogle af dine veninder og høre, hvad deres oplevelser er, eller dine forældre. Ofte er det rart at vende det med nogen og høre deres reaktion.

Det er super godt, at du er så opmærksom på dine egne reaktioner, tanker og overvejelser, det vil hjælpe dig også senere hen i livet – at kunne stoppe op, når noget føles underligt eller forkert, er en kæmpe fordel.

Jeg håber, at du har fået den respons, som du havde brug for.

De bedste sommerhilsner fra

BørneTelefonen

Hvad gør man, hvis man er Skoletræt?

Gode råd om at være Ny i klassen

Skole og efterskole Andre der hjælper

Uddannelsesguidens eVejledning

Vejledning om uddannelse og job
Læs mere

Har du eksamensangst? Få flere gode råd her

Det er helt almindeligt, at man føler ubehag, når man bliver bedømt af andre, men hvis nervøsiteten vokser sig så stor, at den nærmere bliver til en eksamensangst, så er det vigtigt, at få talt om det med nogen.

Måske har du tanker som: Hvordan undgår jeg eksamensangst? Hvordan skal jeg forberede mig inden min eksamen? Er der øvelser til eksamensangst? Hvad gør jeg, hvis jeg ikke kan huske, hvad jeg skal sige?

Her på siden kan du få gode råd. Du kan også få et opmuntrende citat, få dine katastrofetanker ud af hovedet, lægge en plan for, hvordan du forbereder dig, prøve vejrtrækningsøvelsen, afstemningen eller læse andre børns breve.