Brev
Skole og familie
Jeg har det rigtigt svært i skolen
Ved ikke hvad jeg skal gøre
Mine forældre er mega sure på mig og må ikke være sammen med mine forædre når jeg for skrevet hjem
hvad skal jeg gøre
Pige, 12 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære pige 12 år
Tak for dit brev. Det var godt, du skrev til BørneTelefonen.
Du skriver, du har det rigtig svært i skolen. Du ved ikke, hvad du skal gøre. Det lyder ikke rart for dig. Jeg vil gerne prøve at hjælpe dig.
Jeg bliver lidt nysgerrig. Hvad mon du har det svært med?
Du kan selvfølgelig ikke svare mig her, men jeg spørger fordi jeg tænker, at det er rigtig vigtigt, at du får hjælp til de svære ting.
Det skal du ikke gå helt alene med.
Fra dit brev forstår jeg, at skolen nogle gange fortæller dine forældre noget, som får dem til at blive sure på dig. Du fortæller, at du så ikke må være sammen med dem. Det lyder slet ikke rart.
Husk på, det er dine forældres ansvar at støtte og hjælpe dig. Særligt, hvis du har det rigtig svært.
Har du mon fortalt din mor og far, at du synes, skolen er rigtig svær?
Hvis det er svært at sige højt, kan du måske se her.
I videoen giver vi dig råd til, hvordan du kan tale med dine forældre om det.
De voksne på skolen skal også hjælpe dig med at få det godt igen.
Er der en voksen på skolen, du kan tale med? Det kan være en lærer eller en pædagog, som du føler dig tryg ved.
Kan du mon forklare de voksne, hvad det er, som er svært for dig?
Hvis du føler dig meget alene eller måske ikke rigtig ønsker at tale med en voksen på skolen eller dine forældre, kan du altid ringe til os på BørneTelefonen.
Vi vil rigtig gerne vide mere, så vi kan hjælpe dig endnu bedre.
Jeg skriver det også fordi det måske er lettere at fortælle mere i telefonen end at skrive det i et brev.
Jeg synes, det er godt, du har skrevet. Det er første skridt til at få hjælp. Godt gået.
Hilsen BørneTelefonen