Jeg er ikke så vild med at gå med drengene

Hej børnetelefonen.

Jeg er ikke særlig glad med at gå med drengene fra min klasse fordi. det gør noget det mest dummeste som slå en bag nakken eller larm i timerne.

jeg er mest sammen med pigerne fordi jeg ikke har lyst til sådan noget.

Dreng, 13 år
Svar fra

Børnetelefonen

Kære dreng på 13 år

Tak for dit brev til BørneTelefonen, jeg vil forsøge at hjælpe dig så godt jeg kan med et svar.

Jeg kan forestå på dig at, du ikke er glad for at være sammen med drengene fra din klasse. Og at du meget hellere vil være sammen med pigerne.

Jeg kan godt forestå at det ikke er sjovt, når de hele tiden skal være efter dig og slå dig. Det er da heller ikke ret, at de skal gøre sådan noget. Jeg kan da godt forestå, at du ikke vil være sammen med dem.

Har du prøvet at snakke med dem omkring det? Har du fortalt dem hvordan du har det, og at det ikke er særlig sjovt for dig? Jeg syntes at du skulle prøve at snakke med dem omkring det. Måske de ville kunne forestå dig, hvis du fortæller dem, hvordan du har det.

Hvis ikke det hjælper, eller du ikke har lyst, syntes jeg du skulle snakke med din klasselærer om det. Det kan føles ret umuligt at skulle starte en samtale om noget svært. Jeg giver dig derfor en video med ideer til, hvordan du kan starte en samtale:https://bornetelefonen.dk/fortael-noget-svaert/

Det er jo din læres ansvar at sørge for, at sådan noget ikke sker i skolen. Der skal være plads til alle. Ellers er den sidste udvej at få snakket med dine forældre. Så må de gå til skolen og få snakket med lærerne omkring det, så det kan blive stoppet. Det er jo ikke meningen at du skal gå rundt hverdag og blive slået, skubbet osv. Det ville  i hvert fald være mit råd til dig.

Jeg håber at du kan bruge mit svar og min hjælp. Jeg ønsker dig held og lykke fremover og jeg håber, at det hele nok skal blive løst.

Hvis du har flere spørgsmål eller bekymringer, er du altid velkommen til at kontakte BørneTelefonen igen.

Kærlig hilsen BørneTelefonen

Hvad gør man, hvis man er Skoletræt?

Gode råd om at være Ny i klassen

Skole og efterskole Andre der hjælper

Uddannelsesguidens eVejledning

Vejledning om uddannelse og job
Læs mere

Har du eksamensangst? Få flere gode råd her

Det er helt almindeligt, at man føler ubehag, når man bliver bedømt af andre, men hvis nervøsiteten vokser sig så stor, at den nærmere bliver til en eksamensangst, så er det vigtigt, at få talt om det med nogen.

Måske har du tanker som: Hvordan undgår jeg eksamensangst? Hvordan skal jeg forberede mig inden min eksamen? Er der øvelser til eksamensangst? Hvad gør jeg, hvis jeg ikke kan huske, hvad jeg skal sige?

Her på siden kan du få gode råd. Du kan også få et opmuntrende citat, få dine katastrofetanker ud af hovedet, lægge en plan for, hvordan du forbereder dig, prøve vejrtrækningsøvelsen, afstemningen eller læse andre børns breve.