Brev
fremtid
Jeg er en pige på 15 år.
jeg har tænkt meget over hvad jeg vil være når jeg bliver voksen, og kunne virklig godt tænke mig at have noget med unge med problemer at gøre. jeg tænker lidt på måske socialrådgiver.
grunden til jeg skriver dette brev er at jeg ville høre om der er andre jobs hvor man hjælper unge som har det svært, men ikke hjælp over nettet, men hvor man arbejder (fysisk) med de unge.
jeg kunne godt tænke mig at arbejde med unge da jeg selv har/haft problemer, og ville have hjælp.
Mine spørgsmål er, hvilke jobs er der hvor man har med unge at gøre?
hvilken uddannelse skal man tage?
hvor lang tid tager det?
Pige, 15 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære pige på 15 år, tak for dit brev med titlen "fremtid"!
Jeg synes, at det er dejligt at læse, at du - også - tænker over dit fremtidige erhvervsvalg.
Du vil gerne hjælpe unge, som har det svært, og tænker på måske at socialrådgiver kunne være en mulighed.
Det er det sandelig også, men andre muligheder kunne være: pædagog, skolelærer, sygeplejerske, psykolog, børnelæge...
Der er mange andre muligheder, så det kunne nok være godt for dig at snakke med din studievejleder om det, eller du kan kontakte en rådgiver på eVejledningen og snakke lidt mere om det.
De bedste hilsener BørneBrevkassen
Hvad gør man, hvis man er Skoletræt?
Gode råd om at være Ny i klassen