Brev
Flytte skole?
Hej Brevkassen. Har tænkt på at flytte skole fordi lærene er nogen idioter. Ved ikke om jeg skal flytte fordi har en kæreste og gode venner. PLS hjælp
Dreng, 13 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære dreng på 13
Jeg kan godt se, at man ind imellem kan få den tanke, at det vil være lettere bare at skifte skole. Hvis man virkelig bare føler, at forholdet til lærerne er kørt fast, eller at de ikke forstår, hvordan man har det. Så kan det føles som om, den eneste løsning vil være at flytte et nyt sted hen og begynde forfra.
Det lyder som om, du tænker, at det ikke er muligt at ændre på, hvordan dine lærer er overfor dig. Men det altså godt lade sig gøre.
Du skriver ikke hvad det er lærerne gør som gør dem til idioter. Du kan måske prøve at tænke over hvad det er der irriterer dig ved lærerne og så se, om du kan få dine forældre til at snakke med dine lærere. Hvis du kan komme med konkrete eksempler, er det lettere for dine forældre at tale med dem (i forhold til bare at sige "de er idioter" - forstår du, hvad jeg mener?).
Har du prøvet at snakke med lærerne om, hvordan du har det med dem? Måske kan I sammen prøve at få det bedre med hinanden eller aftale, at du kan få lov at gå et par minutter, hvis det bliver helt utåleligt i timerne.
Som du selv skriver, så har du både en kæreste og nogle gode venner, som du helst ikke vil flytte fra, så måske var det værd at give det et forsøg?
Jeg håber, I finder en god løsning, så dine skoledage bliver rare igen.
Kærlig hilsen BørneTelefonen