Brev
Engelsklære
Kære bb
Jeg er rigtig bange min engelsklære værd gang hun træder ind af døren til klassen giver det et sus i maven jeg bliver også syg nogle gange når vi skal have hende altså rigtig syg jeg for feber og kvalme
min mor har prøvet at sige det til hende men min lære siger bare ej dekan ikke passe og hun siger også hvis jeg har glemt noget at hun vi, ringe hjem og jeg går og er bange hele dagen og hun ringer ikke så føler hun prøver at gøre mig bange Håber i vil hjælpe mig
M.v.h Mig
Pige, 10 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære pige på 10 år.
Tak for dit brev.
Jeg synes, det er trist for dig, at du er så bange for din engelsklærer. Er der mon sket noget mellem jer - er det noget med dine skoleting eller noget andet? Jeg tænker her f.eks. på, at du skriver, at hvis du har glemt noget, vil hun ringe hjem til jer og sige det. Og det gør dig endnu mere bange, også hvis hun ikke ringer, men bare har truet med det.
Du skal da ikke blive ved med at gå og have det så dårligt. Din engelsklærer har åbenbart ikke forstået, hvordan du har det! Det er derfor vigtigt, at de voksne omkring dig må få talt sammen om din situation, hvad der er gået forud og hvad der kan gøres for at ændre på det.
Jeg vil derfor foreslå, at der bliver holdt et nyt møde mellem din mor, skolelederen, din klasselærer og din engelsklærer (og selvfølgelig dig, hvis du gerne vil være med og fortælle om, hvordan du har det).
En god begyndelse kunne være, at du viste din mor dette brev, så kan I sammen finde ud af, hvad der er bedst for jer at gøre - og derefter kontakte skolen. Din mor er også meget velkommen til at ringe til vores ForældreTelefon på 35 55 55 57 og tale med en rådgiver om din situation.
De bedste hilsener
BørneBrevkassen
Hvad gør man, hvis man er Skoletræt?
Gode råd om at være Ny i klassen