Brev
En divagruppe
Hej børnetelefon mig og min veninde har et problem. Vi har en kæmpe divagruppe i vores klasse vi har hørt to af dem bagtale os hvad skal vi gøre. Vi håber i kan hjælpe.
Pige, 9 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære 9-årige pige
Jeg kan godt forstå at det er ubehageligt at blive bagtalt!
Og det er slet ikke i orden.
Når det er noget, der er sket i klassen, synes jeg at du og din veninde skal få talt med jeres klasselærer om det.
Det lyder som om divagruppen opfører sig dårligt – og måske ikke kun overfor jer. Så måske kan det hjælpe på hele klassen at I får talt om det med jeres lærer.
I mange klasser holder man samtaler, hvor man kan få sådan nogle ting på banen – og hvor man får hjælp til at løse konflikter. Det er jo vigtigt at klasseværelset er et trygt sted, hvor man er ordentlig overfor hinanden (gælder også frikvarterer).
Det er godt at du og din veninde har hinanden. I 2 skal nok prøve at lave nogle sjove og rare ting sammen – og undgå at være for meget sammen med de piger, der ikke er søde ved jer.
Jeg håber at I får hjælp af jeres lærer til at få talt om tingene, så I alle bliver gladere.
Kærlig hilsen BørneTelefonen