Brev
Dårlig matematiklærer
Min skolelærer i matematik giver mig seriøst maximum stress, han bekymrer sig overhovedet om os elever, og man kan virkelig mærke han ikke nyder sit job.
Han stiller alt for høje krav til os, og holder en speciel “elite” i klassen han forguder og hygger med i klassen.
Jeg syntes denne særbehandling er yderst nedværdigende eftersom at jeg føler jeg ikke er god nok til at jeg kan blive værdsat.
13 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære 13-årige,
Det er vigtigt, at man føler sig respekteret af sin lærer, og at en lærer tilgodeser alle i en klasse. Så det er rigtig godt, at du gør noget ved den situationen, der er i klassen.
Jeg tænker på, om du mon har snakket med din matematiklærer om det? Du kan jo fortælle ham, at du oplever det som om, at der er nogen i klassen, som han hjælper mere end andre, og at du føler dig presset over hans høje krav. Du er nemlig rigtig god til at beskrive dine oplevelser omkring det, så forhåbentlig vil han forstå det. Hvis det ikke ændrer noget eller du måske allerede har prøvet det, så ville det måske være en god idé at snakke med dine forældre om det. Så I kan sammen tage fat i en anden lærer eller skolelederen.
Jeg håber, at mit svar hjalp, og ellers er du meget velkommen til at ringe ind til Børnetelefonen på 116111.
Kærlig hilsen,
BørneTelefonen