Brev
skilsmisse
kære børne telefon
På …. skole har vi en skilsmisse-gruppe, som vi er med i nu, men der skal snart nye børn med, og derfor kan vi ikke være med i gruppen. Vi vil gerne have flere gode råd, så vi hjælpe både børn og voksne med skilsmisse:-)
K H børn fra skilsmisse gruppen (…..)
Pige, 9 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære børn fra skilsmissegruppen
Det lyder som en fantastisk ting, I har på jeres skole, og det lyder også som om, at det fungerer rigtig godt, siden I er kede af, at I ikke kan blive ved med at være med.
Nu ved jeg ikke lige, hvad der er af regler og rammer for jeres gruppe på skolen, men I kunne jo spørge Elevrådet, om de kan gøre noget for at forlænge den periode, man kan være med.
Eller I kunne skrive et fælles brev til skolens ledelse, hvor I fortæller, hvad jeres behov er, og hvad jeres idé går ud på. Det kan være, at de kan hjælpe jer.
Det er i hvert fald rigtig dejligt, når børn gerne vil hjælpe andre børn, så det er super vigtigt, at I gør de voksne opmærksomme på det.
En anden mulighed for at være med i en skilsmisse gruppe kunne være  gennem  Familieretshuset, som er det sted, hvor ting, der handler om skilsmisse foregår. Her kan man også være med i grupper for børn og unge. Måske kunne det være en mulighed for jer? I kan læse mere om det her: https://migimidten.dk/boernegrupper
På BørneTelefonen har I også mulighed for at hjælpe andre børn og for at få hjælp af andre børn. Det kan I læse om her: Børn hjælper børn!
Kærlig hilsen
BørneTelefonen