Brev
Min mor forstår mig ikke
Hej bb
det hele startede for ca. Et år siden da min far en dag bare var væk
han havde pakket sine ting om natten og var væk næste morgen
vi har ikke set ham siden
fra den dag gik der ikke langtid til at min mor fik nøgenbilleder af andre mænd og hun købte en dildo og siden hen har hun købt meget anden voksen legetøj
jeg har Spencer angst for at høre hende lege med det
men hun fik så en mand tit hjem i huset
det skal lige siges at jeg har to søskende det begge er flyttet
men sågar hun ikke han manden mere
så fik hun er ny en
altså de havde bare sex også hjem
næste dag sex
og de har endda begge sovet ved os og de har haft samlege mens jeg har været vågen
men så fik hun så en kæreste og han Bode nærmest hjemme ved os
en dag så skulle jeg møde han for første gang og han skulle sove der😓 og om morgen ville hun bare efterlade mig med en mand jeg ikke engang havde Kendt i 24 timer
jeg vidste knap nok hvad han hed jo
de gik så fra hinanden men vi nåde og holde jul og alt muligt med ham
og så havde hun nogle af de der mænd der bare sender billeder og kommer og går
men nu har hun så fået en kæreste igen og hun har faktisk spurgt mig og det er okay de sov ved os og da jeg sagde hvordan jeg havde det og enlig ikke syndes det var okay blev hun mega sur og sagde at så kunne det bare være ligeglad og at hun ville ringe til han imorgen og sige det ikke gik
men det ville jeg jo ikke have fordi jeg bil også gerne have at min mor har det godt
jeg ved bare ikke snart hvad jeg skal gøre fordi hun ved godt jeg ikke kan lide mænd og jeg kan slet ikke lide når andre skal sove i vores hus
jeg kan ikke engang lide når jeg selv bare skal sove ude
jeg syndes ikke det her er okay mere og jeg har seriøst gjodt alt for at sige det til hende
jeg sagde endda jeg jeg bare kunne sove ved en ven hvis hun skulle have han sovene
så blev hun bare mere sur
jeg ved ikke hvad jeg skal gøre mere
jeg kan ikke klarer det her
jeg har ikke lyst til det mere
følger også at jeg er mindre vær end mænd og sex siden at hun er så ligeglad med mig end dem😓
Pige, 14 år

Svar fra
Børnetelefonen
Hej 14 årig pige
Jeg kan sagtens forstå, at du er utilpas med, at din mor inviterer forskellig mænd hjem og sove. Du beskriver det så fint selv; du føler ikke, at du kender dem godt nok, til at de skal overnatte. Og jeg kan forestille mig, at du føler dig rigtig utryg ved at være alene hjemme med en mand, du lige har mødt.
Samtidig mærker du, at dine grænser overskrides, når din mor har sex med mændene, mens du er vågen. Og det kan jeg virkelig godt forstå. Ens forældres sexliv skal de helst holde privat. Det er derfor en sund grænse, du mærker. Og det er vigtigt, at den bliver respekteret.
Desværre lytter din mor ikke til dig, når du er ærlig om, at du ikke kan lide det.
Men du har ret til at føle dig tryg derhjemme. Og dine grænser skal respekteres. Derfor er det vigtigt, at din mor igen får at vide, hvordan du har det.
Du kunne overveje at få hjælp til samtalen med hende. Kender du en, hun lytter til? En som du kan bede om hjælp til at få forklaret hende, hvordan du har det?
Det kunne måske være en god venindes mor/far, din lærer, et familiemedlem eller en helt anden?
Du kan også igen selv at tale med hende. Sig til hende, at der er noget vigtigt, du har brug for, at I taler om og bed hende sætte tid af. Måske kunne I endda gå en tur sammen, hvor du igen kan tage emnet op.
Du skriver så fint, at du gerne vil have, at hun skal være glad. Hvis du indleder samtalen med det – så kan det være, at hun lytter bedre til dig.
Du kunne også vise hende dit brev hertil og mit svar. Og din mor er velkommen til at ringe til os på ForældreTelefonen på 35 55 55 57, hvis hun vil have nogle gode råd til, hvordan og hvornår hun bedst præsenterer dig for nye kærester.
Du er selv inde på en løsning, som hedder du kan sove hos en ven, når hun får besøg. Det er et godt forslag. Det kan også være din mor sover ude og en ven eller et familiemedlem sover hos dig. Eller at din mor kan have aftaler med mændene, når du ikke er hjemme, sådan at du ikke skal sove for meget ude. Det lyder nemlig heller ikke til, at du har lyst til det.
Jeg vil ønske dig en god snak med din mor. Og jeg håber, at I finder nogle løsninger, som er gode for jer begge to.
De bedste tanker fra BørneTelefonen