Brev
Min hjem v
Da jeg var 8 år blev mine forældre skilt men det føles stadig som igår. det Var rigtig svært i starten men så vendte jeg mig til det. Men efter jeg flyttet til København har jeg ikke kunne sove hos nogen for jeg ville altid blive ked af det jeg vidste ikke rigtigt hvorfor men så jeg stoppede med at sove hos mine veninder. Nu er jeg 11 år og kan stadig ik sove hos nogen): jeg er altid ked af det om natten for jeg kommer altid til at tænke på at det bliver aldrig det samme igen og at på et tidspukt kommer mine forældre ikke til at kunne være sammen med mig. jeg hved ikke hvorfor jeg bliver hved med at tænke på det. Jeg vil bare så gerne være glad igen for jeg vil gerne nyde min barndom og være sammen med mine forældre så meget som muligt før det er for sent.
Pige, 11 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære pige på 11 år
Mange tak for dit brev. Hvor er det godt du skriver herind. Der er mange der oplever, at deres forældre bliver skilt og det kan være rigtig svært, også selvom det er lang tid siden.
Det lyder som om du savner dine forældre hele tiden og føler dig utryg. Det er dine forældres ansvar at du har det godt, og det er alt for hårdt for dig som det er lige nu og slet ikke i orden.
Mon du har talt med dine forældre om hvordan du har det? Det tænker jeg er en god ide, så de kan hjælpe dig til at føle dig mere tryg. Hvis dine forældre har brug for nogle råd, kan du foreslå dem at  ringe til ForældreTelefonen på 35 55 55 57 og tale med en rådgiver om, hvordan de bedst hjælper dig til at få det bedre.
Det er vigtigt du får det bedre, så du også kan nyde at være med dine veninder. Jeg kan også foreslå du kontakter Børnenenes Skilsmissetelefon, der kan du måske komme med i en børnegruppe og tale med andre børn, der er i samme situation som dig.
Mange børn i din alder oplever den utryghed du fornemmer, og det kan blive anderledes, så jeg håber du vil fortælle din mor eller far hvordan du har det, måske kan du vise dem dit brev og hvad vi svarede.
Kærlige hilsner fra
BørneTelefonen