Brev
Taget i at onanerer
Hej
jeg er en dreng på 14 år.
Min bror kom ind og så mig onanerer på min seng…. jeg bad ham med det samme at gå ud derfra men nu er jeg bange for at han vil sige det til nogen.
Jeg er lidt bange for at siger det til nogen hjælp mig:)
Dreng, 14 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære dreng på 14 år
Tak for dit brev. Jeg kan godt forstå, at det ikke er rart for dig, at din bror så dig onanere. Det, at onanere, er noget meget privat – og helt normalt -, som man ikke altid har lyst til at dele med andre. Så jeg kan også godt forstå, at du er bekymret for, om han kunne finde på, at sige det til nogen.
Du skriver ikke, om det er din lillebror eller storebror, men hvis din bror er teenager, lige som du er (eller på vej til at blive det), tænker jeg, at han måske også selv onanerer nogen gange. Hvis han gør det, tror jeg ikke, at han siger det til nogen. Han ville sikkert heller ikke have lyst til, hvis du fortalte sådan noget om ham. Hvis du har et godt forhold til din bror, kunne du måske sige til ham, at du er bekymret for, om han vil sige det til nogen, og evt. bede ham om at lade være med det? Så kan du jo tilbyde, at holde en af hans hemmeligheder en anden gang, og fx lade være med at fortælle ’pinlige’ ting om ham videre? Når man er søskende sker det ofte, at man ved ting om hinanden, eller der sker ting derhjemme, som man ikke har lyst til, at ens bror eller søster fortæller til nogen. Hvordan tror du, at det ville være, at snakke med din bror om det?
Hvis din bror skulle finde på at sige det til nogen, tænker jeg, at det er noget der hurtigt bliver glemt igen. Som jeg skrev til at starte med, er det helt normalt at onanere, og ikke nogen ’sensation’. Derfor har dem, som han måske ville sige det til, højst sandsynligt også selv prøvet at onanere, og synes sikkert ikke, at der er noget særligt ved det. Hvis nogen skulle finde på at drille dig, så kan du måske være modig og sige, 'at det gør alle - også dem selv'.
Måske er det også en idé at låse døren, næste gang du onanerer - så du ved, at du har ro og fred.
Jeg håber, at du kan bruge mit svar.
Mange hilsner fra BørneTelefonen