Brev
Skole
Hej jeg er en pige på tolv år,
i skolen har vi om sex og sexualitet,
broblemet er så at min ven bliver drillet med det fordi nogen fra klassen beskylder hende med at hun har haft det med en dreng som hedder L.
Hvad skal min ven gøre ???
Mvh en poge på 12 år.
Pige, 12 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære pige
Hvor er det godt, at du gerne vil hjælpe din ven. Det er slet ikke i orden, at de andre siger sådan om hende, og det skal selvfølgelig stoppes.
Jeg tænker på, om du mon kan fortælle en af lærerne, hvad de andre går og siger om din ven? Måske har din ven ikke selv lyst til at sige noget til lærerne, men så kan du være den, der fortæller det. For jeg tror altså, at lærerne skal have det at vide, så de kan få det stoppet hurtigst muligt.
Nogle gange kan man tænke, at det måske bliver værre, hvis man siger det. Eller at de ikke vil tro på det, man siger. Men det er altså en del af lærernes arbejde at sørge for, at der ikke er nogen, der bliver mobbet. Så de skal faktisk hjælpe, hvis de får at vide, at nogen bliver mobbet. Jeg håber, at du kan være med til at få lærerne til at hjælpe din ven.
Mange hilsener fra BørneTelefonen