Sex spørgsmål

Hej BB.

Jeg har nogle spørgsmål omkring sex.

1) er det normalt hvis en penis er femten cm i længden

2) når man onanere, hvor meget sød kommer der så ud

3) mange drenge siger at de sprøjter sød ud, men jeg får det bare stille og roligt, er det normalt

4) er det normalt at klaske piger på røven selvom , at man ikke kender dem

5) er det i orden at købe en luder, og hvis det er så hvor, har overvejet vold tægt, men det er synd for pigen

Dreng, 14 år
Svar fra

Børnetelefonen

Hej dreng på 14 år

Du er nu nået en alder, hvor sex bliver rigtig interessant. Og jeg kan godt forstå, at du har mange spørgsmål. Derfor, tak for dit brev til BørneTelefonen og dine spørgsmål om sex

Jeg vil starte med at sige noget meget vigtigt. Og det er, at man ALDRIG må have sex med nogen uden deres vilje. ALDRIG!!!

Du skriver, at du har overvejet voldtægt, men synes det er synd for pigen. Det er godt, at du kan mærke, at det ikke er i orden. For voldtægt er både meget skadeligt og meget ulovligt.

Når du skal ud at afprøve det seksuelle i praksis, er det derfor vigtigt, at den, du gerne vil røre ved eller have sex med, også gerne vil. Så hvis en pige siger nej eller ikke viser, hun har lyst – så må du stoppe. Hvis pigen ikke siger ja og viser, hun har lyst, så er det ALTID et NEJ! Det gælder fx også, hvis pigen er så fuld, at hun ikke kan sige nej.

Du må derfor heller ikke gå og klaske piger i røven, hvis ikke de har givet dig lov. Mange piger synes også, at det er meget ucharmerende, hvis en dreng gør sådan. Så hvis du gerne vil gøre et godt indtryk på en pige – så er det ikke den måde, du skal gøre det på. Vis dem i stedet, at du er interesseret. Vær hjælpsom og tal med dem.

Du spørger, om det er i orden at købe en luder. Da du kun er 14 år, må du ikke gå til en luder. For det er ulovligt for en luder at være sammen med dig, så længe du er mindreårig.
Lovgivningen i Danmark siger, at mænd gerne må være kunder hos en luder – hvis hun er over 18 år. Men noget andet er, om man synes det er i orden. Det er der forskellige meninger om. Det er et meget hårdt og farligt arbejde at være luder. Og nogle af de piger, der bliver ludere, gør det kun fordi, de ikke har nogen anden udvej.

Med hensyn til størrelsen på din penis, så lyder det til, at den har en hel normal størrelse. Det lyder også som om, der ikke er noget galt, fordi du ikke sprøjter sæd ud. Det skyldes måske, at du onanerer meget, og der derfor ikke er så meget sæd i hver udløsning. Hvis du bliver i tvivl, om der er noget galt – så kontakt din læge. Han vil også kunne fortælle dig, om du har en normal sædmængde.

Jeg ved godt, at der sker en masse ting i din krop lige nu, og du har lyst til at prøve en masse. Mit bedste råd vil dog være, at tage den lidt med ro og se, om du kan finde en sød kæreste, der er parat til de samme ting som dig. På den måde ender du med at få gode seksuelle oplevelser, der kan være trygge og dejlige.

Jeg håber du kunne bruge mine svar - ellers er du altid velkommen til at ringe til BørneTelefonen på 116111. Kig også nærmere på Sexlinien hjemmeside: http://www.sexlinien.dk/

Venlig Hilsen BørneTelefonen

Har du spørgsmål til sex eller den første gang?

Den første gang kan for nogen være en stor ting. Og mange har allerede en forestilling om, hvordan det bliver. Derfor kan nogle opleve at blive nervøse, fordi de gerne vil have en god oplevelse. Men det betyder også, at det kan blive svært at slappe helt af. Nervøsiteten kan fx gøre det svære for drenge at få en stiv pik, og for pigerne at blive våde. Det bedste råd er derfor at tage det helt stille og roligt, og tale sammen om det.

Det er helt almindeligt at blive nervøs eller usikker omkring sin første gang. Måske du er usikker på, om du kan finde ud af det? Om du vil kunne lide det? Hvornår du er klar? Eller om du ser ”rigtig” ud?

Der findes ikke nogen rigtig eller forkert måde at se ud på. Kroppe og kønsdele ser forskellige ud. Læs mere her, og få flere gode råd til sex og den første gang!

Quiz om sex, seksualitet og krop

Kender du til myterne?