Sex og underlig sperm

Hej bb

jeg er en dreng på 16 år

jeg er homoseksuel og har en kæreste på 17 år

vi har tit sex og bruger beskyttelse mod kønssygdomme men et par dage siden spurte han mig om vi skulle prøve uden beskyttelse men jeg tør ikke rigtig for jeg er bange for at få kønssygdom men han siger jeg bare skal tage det roligt.

nå jeg få udløsning er mit sperm hvidt agtigt men lidt tykkere en min kærestes er det normalt ?

håber i kan hjælpe

Dreng, 16 år
Svar fra

Børnetelefonen

Kære dreng på 16 år, Mange tak for dit brev. Jeg syntes du og din kæreste er meget kloge, at I beskytter jer mod kønssygdomme. Også selvom I stoler på hinanden. Når din kæreste nu foreslår, at I skal prøve uden beskyttelse, så kan jeg godt forstå du bliver usikker. Din kæreste siger, at du bare skal tage det roligt. Det siger han sikkert, fordi han tænker, at hverken du eller han ville kunne finde på at have sex med nogen andre? Men selvom I er kærester og stoler på hinanden, så ved vi rent statistisk, at også mange unge i et fast parforhold bliver smittet med kønssygdomme. Det sker jo, fordi at der kun behøver være én i parforholdet, der har sex/oralsex én eneste gang med en uden for parforholdet, før der er risiko for at begge i parforholdet, bliver smittet med en kønssygdom (undskyld den lange kringlede sætning). Jeg tænker det er meget vigtig, at du lytter til dig selv, og ikke lader dig lokke/presse til noget du ikke er parat til. Både fordi det er vigtigt du passer på dig selv ift. evt. smitte, men også fordi det er vigtigt at du ikke lader andre overskride dine grænser. Hverken seksuelt eller på andre områder af dit liv. Overvej f.eks.: Hvor længe har I været kærester? Og hvad er dine erfaringer med jeres forhold indtil nu? Er der risiko for at enten du eller han, kunne blive fuld/fristet og komme til at have sex med en anden? Overvej også: Hvad er grunden til, at have ubeskyttet sex med hinanden nu? Er det mere din kærestes behov end dit? Har du lyst? Eller vil du gerne have, at din kæreste forstår og respekterer din grænse? Hvad vil du gøre, hvis han forsøger at lokke/presse dig til det alligevel? Hvis du på et tidspunkt beslutter dig for, at have ubeskyttet sex med din kæreste, så vil jeg foreslå, at I begge bliver testet for kønssygdomme inden. Man kan nemlig godt have en kønssygdom, uden at der umiddelbart er nogen symptomer. Kender du www.sexlinjen.dk? Det er en rigtig god side at finde svar på bl.a. spørgsmål om sikker sex. Tjek http://www.sexlinien.dk/default.aspx?ID=28949, her står der mere om sikker sex mellem homoseksuelle. Ift. de forskelle du har set mellem din og din kærestes sæd/sperm, så er det helt naturligt. Du vil også opleve, at din egen sæd ændrer sig lidt f.eks. ift. hvad du spiser, og også efterhånden som du bliver ældre. Igen er www.sexlinjen.dk et godt sted at finde svar på de mange spørgsmål, der kan opstå. Og på http://www.sexlinien.dk/Default.aspx?ID=28645&q=homoseksuel&x=0&y=0  kan du finde information som er særligt rettet mod homoseksuelle. Jeg håber du finder ud af hvad der er rigtigt for dig, passer på dig selv og din kæreste, og holder fast i dine egne grænser. Husk at du også altid er velkommen til at ringe, chatte eller sms’se til os. Nogen gange er det lettere, når man kan stille hinanden spørgsmål undervejs. Mange varme hilsner til dig fra BørneTelefonen

Har du spørgsmål til sex eller den første gang?

Den første gang kan for nogen være en stor ting. Og mange har allerede en forestilling om, hvordan det bliver. Derfor kan nogle opleve at blive nervøse, fordi de gerne vil have en god oplevelse. Men det betyder også, at det kan blive svært at slappe helt af. Nervøsiteten kan fx gøre det svære for drenge at få en stiv pik, og for pigerne at blive våde. Det bedste råd er derfor at tage det helt stille og roligt, og tale sammen om det.

Det er helt almindeligt at blive nervøs eller usikker omkring sin første gang. Måske du er usikker på, om du kan finde ud af det? Om du vil kunne lide det? Hvornår du er klar? Eller om du ser ”rigtig” ud?

Der findes ikke nogen rigtig eller forkert måde at se ud på. Kroppe og kønsdele ser forskellige ud. Læs mere her, og få flere gode råd til sex og den første gang!

Quiz om sex, seksualitet og krop

Kender du til myterne?