Brev
Sex og spørgsmål ende for det.
Hej 🙂
Jeg er en pige på 15 år, som ikke helt ved hvordan man kan mærke at man kommer eller altså hvornår ved man at man kommer?
Håber i kan hjælpe 🙂
Pige, 15 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære pige på 15 år.
Det kan være meget forskelligt, hvordan det føles. Men for mange føles det som et lystfyldt jag eller en rystelse i kroppen. Det kan føles som om, underlivet trækker sig lidt sammen. Bagefter kan man føle sig rigtig træt og afslappet.
Nogle orgasmer kan opleves som store og voldsomme, hvor andre er små og korte. Begge dele er helt normalt.
En orgasme kan komme, når man fx onanerer eller har sex med sin kæreste. Mange oplever dog, at det er nemmere at få orgasme ved onani, da det ofte kræver, at man er tryg ved sin kæreste, før man kan slappe af og opnå orgasme.
Du kan læse mere på Sexliniens hjemmeside her: http://www.sexlinien.dk/emneside-kroppen/orgasme.aspx
Kærlig hilsen BørneTelefonen.