Brev
sex og seksualitet
hej kære bb
jeg onanere hele tiden mindst 5-6 gage om dagen jeg gør det til justin bieber biledder og jeg har såden en dukke på nogle lunde 1 meter fra da jeg var lille jeg knider mig op af den og en fra min klasse som hedder n…. gør mig liderlig og jeg tænker hele tiden på at have sex med ham.
er det normalt som en 11 årig????? jeg ville have sex men jeg synes det er for tideligt men jeg kan ikke vente. hjælp hvad kan jeg gøre?
Pige, 11 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære pige 11 år
Tak for dit brev, hvor du skriver, at du onanerer meget og har lyst til sex, selvom du synes, det er for tidligt. Du spørger, om det er normalt at have lyst til sex og onanere så meget, når man som dig er 11 år...
Svaret er, at det er meget forskelligt, hvor meget man hver i sær onanerer, men det er ikke ualmindeligt, at nogen onanerer meget og begynder at få fantasier om at have sex...
Som du måske ved, er det er sådan, at du i følge loven slet ikke er gammel nok til at dyrke sex endnu. Og jeg fornemmer også, at du måske heller ikke føler dig helt parat, når du selv skriver, du synes, det er for tidligt. Det er jeg enig med dig i, at det er!
I princippet vil de sociale myndigheder (dvs. kommunen) kunne blive inddraget, hvis du og en eventuel kæreste har sex nu. Sex er noget meget intimt mellem to mennesker, og det er vigtigt, at begge parter har lyst til det, men også at de føler sig helt klar. Du synes måske bare, at det er lidt spændende, og jeg tænker, at det ikke er helt nok.
Derfor vil jeg faktisk opfordre dig til at fortsætte med at gå lidt på opdagelse i din egen krop i stedet... Det er helt i orden at onanere, og jeg tænker ikke, at der er nogen regler for, hvor meget man må gøre det. På www.sexlinien.dk kan du sikkert finde nogle spændende artikler om onani, som du måske kan have glæde af...
Er du stadig usikker på, hvor meget og hvor lidt, det er ok at onanere, er du meget velkommen til at kontakte BørneTelefonen eller logge på BørneChatten og tale med de voksne der, men måske sexlinien også kunne være en mulighed for dig..? (Deres nummer er 70 20 22 66)
Med venlig hilsen
BørneBrevkassen
Har du spørgsmål til sex eller den første gang?
Den første gang kan for nogen være en stor ting. Og mange har allerede en forestilling om, hvordan det bliver. Derfor kan nogle opleve at blive nervøse, fordi de gerne vil have en god oplevelse. Men det betyder også, at det kan blive svært at slappe helt af. Nervøsiteten kan fx gøre det svære for drenge at få en stiv pik, og for pigerne at blive våde. Det bedste råd er derfor at tage det helt stille og roligt, og tale sammen om det.
Det er helt almindeligt at blive nervøs eller usikker omkring sin første gang. Måske du er usikker på, om du kan finde ud af det? Om du vil kunne lide det? Hvornår du er klar? Eller om du ser ”rigtig” ud?
Der findes ikke nogen rigtig eller forkert måde at se ud på. Kroppe og kønsdele ser forskellige ud. Læs mere her, og få flere gode råd til sex og den første gang!
Quiz om sex, seksualitet og krop
Kender du til myterne?
Chat
Gruppechat