Brev
Sex og porno
Hej, jeg er en pige er lige blevet 11 få nogle måneder siden.
Det fordi jeg ser sex og porno. Jeg oninere imens jeg ser der på min iPad… Hver gang jeg gør det få jeg er dejlig følelse men så bag efter føler jeg lig klam og underlig. Og jeg kan ikke lade vær med det! Hvordan holder jeg op?
Hilsen pigen der ser porno…
Pige, 11 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære pige på 11 år
Tak for dit brev. Det er super flot du skriver til BørneTelefonen om onani.
Du skal vide, at du ikke er ene om at have disse tanker om, det er klamt eller ikke klamt. Det er helt normalt at onanere og de fleste begynder, i den alder du har. Men vi fortæller ikke hinanden, at vi onanerer og så tror man,  at ingen andre gør det.
Du skriver, at du onanerer og får en dejlig følelse mens du ser porno på din iPad, men at du bagefter føler dig klam og underlig.
Jeg vil gerne dele mit svar op, i den gode følelse og den underlige følelse.
Det er en dejlig ting at kunne give sig selv nydelse og gode følelser - det er ikke alle der kan det. Det er en god måde, at lære sin krop at kende om, hvad der føles godt og ikke godt. Det er en god ting at kunne mærke.
Den klamme og underlige følelse du får, bagefter du har onaneret, tænker jeg kan komme fra, at du måske gør noget du ikke er så glad for. Måske er det alt for voldsomt at se pornofilm? Pornofilm er jo skuespillere, som laver filmen til voksne, og ikke til børn. Måske sker der ting, som er for voldsomme for dig og derfor kommer den klamme og underlige følelse bagefter.
Jeg tænker, at det vil være bedre, at du ikke ser porno. Men bruger dine egen fantasi - det tror jeg vil være mere rart for dig, og kan skabe lige så gode og dejlige følelser. Det kan du jo øve dig, ved at lægge iPad'en væk.
Man skal øve sig, så skal man nok blive god efterhånden.
Jeg håber du kan bruge mit svar. Du er også meget velkommen til at ringe til BørneTelefonen på 116 111, hvor du kan snakke med en sød rådgiver.
Kærlig hilsen
BørneTelefonen