Brev
sex, mens datter er i samme rum?
kære brevkasse,
jeg hved godt at det måske er lidt mærkeligt at jeg skiver herind nu hvor jeg er 24 år, men ved ikke hvem jeg ellers skulle spørge.
jeg er en kvinde på 24 år som lige har fået en, ikke ment men stadeviket, dejlig lille datter,som er 1½ månede gammel.
mig og min kærste, som er 26 år gammel, har ikke haft sex siden jeg fødte min datter, fordig vi har haft meget travlt med hende, og jeg føler at det tager hårdt på vores forehold. men vi bor i en meget lille lejlighed med lige precis plads nok… til os! hvilket mener at vores datter , selvfølgelig, sover inde på vores værelse.
og her kommer så mit dillemma: kan vi tillade os at have sex selvom at vores datter er i samme rum?
jeg er jo lidt bange for at det kommer til at påvirke hendes barndom, men hvis vi kan hvornår skal vi så stoppe for at det ikke kommer til at påvirke hende? jeg vil jo nødig (kan ikke helt finde det rigtge ord?) hende i vores sexliv da det jo er privat.
kh. det fortvivlede kvindemeneske
Pige

Svar fra
Børnetelefonen
Kære du på 24 år. Hjertelig tillykke med Jeres lille nye datter. Når du skriver til BørneTelefonens Brevkasse, tænker jeg det er fordi du har læst nogle andres spørgsmål og vores svar, jeg håber at du,til trods for at du er ældre end dem vi kan tilbyde rådgivning i Brevkassen,har fundet råd som også du kan gøre brug af. Det er et meget relevant spørgsmål du stiller, og vi vil rigtig gerne tale med dig om det. Vi vil dog bede dig kontakte vores ForældreTelefon på tlf. 35 55 55 57, der vil du også kunne få en mere fyldestgørende rådgivning i forhold til dit spørgsmål. ForældreTelefonen har åbent mandag og torsdag kl.11-15 og tirsdag, fredag og søndag kl.19-23 Kærlig hilsen fra BørneTelefonen