Brev
Sex med vens mor?
Hey.
Jeg har virklig lyst til at få sex..
Jeg er 15 år gammel, og har ikke haft sex før.
Jeg har lyst til at spørge min vens mor om hun vil have sex, eller bare give mig et handjob eller blowjob.
Jeg ved ikke om hun bliver sur hvis jeg spørg? Og siger det til mine forældre eller min ven?
Hva før jeg??? 🙁
Dreng, 15 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære dreng på 15 år
Mange tak for dit brev. Det er helt normalt, at man i din alder virkelig gerne snart vil prøve at have sex, og det skal også nok komme inden længe, hvis du møder en pige, der har det ligesom dig, og som synes, du er sød.
Nu kender jeg ikke din vens mor, men jeg kunne ikke forestille mig, at hun ville bryde sig om sådan et spørgsmål fra sin søns ven, så jeg vil absolut fraråde dig at tænke hende ind i billedet. Det kan næsten kun ende med at blive meget akavet for både dig og hende; og for din ven og dine forældre, hvis de finder ud af det.
Jeg vil i stedet anbefale dig at kigge efter piger på din egen alder eller deromkring. Så er I cirka det samme sted i livet, og det er i mange tilfælde det rareste; især når man kun er 15 år. Husk dog, at hun skal være fyldt 15 år.
Har du mon prøvet at være forelsket? Sex er én ting, og forelskelse er en anden ting. Men de to ting til sammen gør for de fleste mennesker den seksuelle oplevelse stærkere. Jeg vil derfor anbefale dig, at du først har sex, når du finder en pige, du føler noget for. Ellers skal I i hvert fald være enige om, at det bare er en gensidig tiltrækning, der giver jer lysten til sex, så den ene af jer ikke bliver såret, hvis den anden kun tænker på sex og ikke har lyst til at være kærester. På den måde sparer du dig selv og pigen for mange problemer.
Jeg vil sige, at det er vigtigt at være ærlig, når man lægger op til sex. Man kommer så let til at såre den anden eller til selv at blive såret, hvis man ikke er gensidigt ærlige. Det er blot et råd.
Jeg håber ellers, at du kan bruge det, jeg har skrevet til dig.
Held og lykke med at finde en sød pige.
Har du spørgsmål til sex eller den første gang?
Den første gang kan for nogen være en stor ting. Og mange har allerede en forestilling om, hvordan det bliver. Derfor kan nogle opleve at blive nervøse, fordi de gerne vil have en god oplevelse. Men det betyder også, at det kan blive svært at slappe helt af. Nervøsiteten kan fx gøre det svære for drenge at få en stiv pik, og for pigerne at blive våde. Det bedste råd er derfor at tage det helt stille og roligt, og tale sammen om det.
Det er helt almindeligt at blive nervøs eller usikker omkring sin første gang. Måske du er usikker på, om du kan finde ud af det? Om du vil kunne lide det? Hvornår du er klar? Eller om du ser ”rigtig” ud?
Der findes ikke nogen rigtig eller forkert måde at se ud på. Kroppe og kønsdele ser forskellige ud. Læs mere her, og få flere gode råd til sex og den første gang!
Quiz om sex, seksualitet og krop
Kender du til myterne?