Brev
Sex med vens mor
Kære brevkassen.
Jeg har i længere tid været lidt små-forelsket i min vens mor. Hun er en kæmpe milf og vi har længe joket med at jeg ville have sex med hende.
Så i en weekend skrev hun til mig og spurgte om jeg ville holde hende med selvskab indtil hendes søn (min ven) kom hjem. Det ville jeg selfølgelig gerne. Aften endte så med at vi havde sex i hendes seng. Vi har efterfølgende været sammen flere gange.
Skal jeg fortælle min ven om episoden og risikerer ikke at må se hende længere? Eller skal jeg holde det hammeligt og fortætsætte.?
Tak for hjælpen mvh. forvirret dreng.
Dreng, 17 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære Dreng,
Tak for dit brev.
Du skriver at du i længere tid har være små-forelsket  i din vens mor, og I har indledt et forhold, hvor I har sex. Nu er du blevet i tvivl om, I skal fortsætte og du skal fortælle din ven om det.
Som du selv er inde på, kan affærer og forhold, som man må holde hemmelige for ikke at såre andre, give udfordringer.
Du spørger til; om du skal fortælle din ven om, hvad der er sket og måske fortsætter med at ske mellem dig og hans mor. Du har dit venskab at tage hensyn til, som sikkert vil blive forandret. Her må du forsøge at sætte dig i hans sted i forhold til om, det er noget han skal vide noget om? Vil du/I holde hemmeligt? Hvad nu hvis han selv opdager det? Hvordan ville du selv have det?
Jeg tænker også, at du skal være opmærksom på at passe lidt på dig selv. Du beskriver det som en episode, men også som noget du har lyst til at fortsætte med.
Det hele er nyt og nok meget spændende – det er sex med en moden kvinde, det er hemmeligt, det er erfaringer du gør dig om nye sider af din seksualitet. Der kan være mange spændende ting i det og også nogle issues ved det. I matcher måske hinanden seksuelt, men det kan være anderledes i forhold til interesser, modenhed og følelser.
Jeg tænker, at I må tage en snak om jeres forventninger hver især. I kan prøve, så godt som man nu kan, at få afklaret hvad I vil have ud af at være sammen og hvordan det skal foregå? Hvor står I? Hvilke følelser har i? Hvad med din ven/hendes søn? Hvor ser i forholdet udvikle sig hen?
I forhold med meget stor aldersforskel kan der også opstå en “ubalance” i magtforholdet mellem jer to. Du er 17 år gammel, moren ældre og det er nok forventeligt, at den ældste tager ansvar for situationen. Selvom I begge to vil det og er enige, så vil hun nok altid bære det største ansvar for jeres affære, og for hvordan den udvikler sig.
Du underskriver dig som “forvirret”, og det kan jeg sagtens forstå. Det kan være turbulent at gå ind i et forhold baseret på drift og “forbudte” fantasier, og man kan opleve at svinge mellem lyst og skam – hvad tænker jeg om det her, hvad tænker hun, hvad tænker min omverden?
“It is all fun and games until someone loses an eye”, siger man på engelsk, hvis noget er sjovt, men med en stor risiko for at nogen bliver såret – her selvfølgelig i overført betydning.
I alle forhold sætter man sine følelser i spil og risikerer at blive såret og ked af det, men “indsatsen” er en nok lille smule højere når det er din vens mor og en hemmelighed, end hvis det var en “almindelig” kæreste. De ting, tænker jeg, du skal have med i dine overvejelser om det er noget som skal fortsætte eller ej.
Jeg håber, du kan bruge mit svar og at du finder den helt rigtige løsning for dig i forhold til din ven og i forhold til hans mor. Jeg forstår, at det kan være svært at finde nogen at snakke med, så du er også velkommen til at ringe til BørneTelefonen 116 111, og få vendt det mere med en rådgiver.
Kærlig hilsen
BørneTelefonen