Brev
Sex med veninde
Hej
Jeg er en pige på 16, for nogle få dage siden var jeg til fest med min veninde.
Da vi skulle hjem til hende igen for at sove, rørte vi hinanden intimt/havde sex.
Jeg har ikke nogle følser for hende på den måde, men er det normalt at prøve på at have sex med sin bedste ven?
Pige, 16 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære pige på 16 år
Mange eksperimenterer med deres seksualitet sammen med én, det føles trygt med. Det er helt normalt, og det behøver ikke betyde, at man er forelsket eller interesseret i at blive kærester med den anden.
Har du mon talt med din veninde efterfølgende? Du skriver, at du ikke har følelser for hende. Måske kan det være godt at få afklaret, om hun har den slags følelser for dig, eller om I begge to oplevede det på samme måde? Derudover kan det måske være rart at få talt om, hvad der skete, så det ikke føles akavet eller skaber afstand imellem jer.
Kærlig hilsen
BørneTelefonen