Brev
Sex med min kæreste
Hej BB.
Jeg har kommet sammen med en dejlig pige på 15 år i 5 måneder nu og jeg ved jeg er totalt forelsket i hende og er meget sikker på at jeg vil bruge resten af mit liv med hende. Jeg ved det fordi vi deler alt med hinanden, vi kender hinandens hemmeligheder, vi kan se lige igennem hinanden og det føles bare rigtig når jeg er sammen med hende.
Men problemet er at jeg i starten af vores forhold var den der pressede på for sex. Jeg havde selv aldrig prøvet det før og hun havde havde haft det nogle gange med sin ekskæreste som hun lige havde slået op med før vi begyndte at komme sammen. Hun var meget ked af det over det med ham pga. hun følte sig udnyttet. Men efter den første måned begyndte vi at gå i seng med hinanden og det var ikke fuldstændig hvad jeg havde forventet men det var alligevel godt fordi jeg gjorde det med en jeg vidste jeg var totalt vild med.
I starten havde vi nogle problemer med at jeg ikke kunne få den op at stå ordenligt nok til at få kondom på og puttet den ind før den faldte ned igen. Men endelig fik vi det gjort (uden kondom) og det gjorde vi mange gange hver gang vi var sammen. Men med tiden er det blevet til mindre og mindre fordi jeg på en måde har mistet lysten til sex.
Det er ikke fordi det ikke er godt for jeg kommer næsten hver gang (efter et godt stykke tid) men det er simpelhen så godt at jeg synes at jeg ikke behøver mere sex og mine behov bliver dækket. Men det bliver min kærestes åbenbart ikke fordi hun er den der nok er mest liderlig af mig og hende og jeg ved at hun nyder det for enten så gør eller også er hun bare rigtig god til at fake orgasmer.
Men jeg ved vil så vide om det er normalt at en dreng som mig ikke har så meget lyst til sex efter ca. 2 måneder med sex 2-4 gange 2 gange om ugen eller er det bare mig?
Venlig hilsen Ham der er bange for at være unormal.
Dreng, 17 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære unge fyr Tak for dit brev. Jeg er glad for, at du har modet til at skrive herind, fordi du faktisk skriver om et emne, som er ret vigtigt. Det er vigtigt for dig, men jeg er sikker på, at der er mange andre, som kan have gavn af at læse det. Du beskriver en kærlighed imellem dig og din kæreste, som er stor og dejlig. Det er fantastisk, at I har det sådan! Du er ikke unormal. Det kan være normalt at have lyst til sex hver dag, og det kan være lige så normalt, kun at have lyst til det én gang om måneden. Der er ikke noget, der er mere rigtigt, eller mere i orden end andet. Det der er det rigtige, er det der virker for dig. Men hvad gør dig og din kæreste så nu? I står jo i en situation, hvor du enten skal dyrke mere sex, end du umiddelbart har lyst til. Eller din kæreste, skal dyrke mindre sex, end hun har lyst til. Nu har jeg ikke rigtig en fornemmelse af, hvor meget du har talt med din kæreste om det her? Med din indstilling til parforhold, så virker det til, at det vil være naturligt også at tale om det her?
Måske vil du opleve, at det er et svært emne at tale om. Sex handler jo om nærvær og intimitet, hvilket også betyder, at man kan blive lidt sårbar, både når man dyrker det, og når man taler om det. Hvis du ikke har talt med hende om det, så kunne jeg virkelig ønske for jer, at I gjorde det. Når man tør tale sammen om sex og være ærlig imens man gør det, så kommer man virkelig tæt på hinanden. Måske ligger der muligvis også en løsning på jeres fælles problem, bare ved at tale om det. Måske kan I finde en anden måde at være sammen på, som kan ”erstatte” noget af det sex, som din kæreste gerne vil dyrke. Eller måske sker der faktisk det, at du får mere lyst til at dyrke sex, ved at tale om det. Jeg håber, at du kan bruge mit svar til noget, og at I tør springe ud i de dybere snakke om sex. Kærlig hilsen BørneBrevkassen
Har du spørgsmål til sex eller den første gang?
Den første gang kan for nogen være en stor ting. Og mange har allerede en forestilling om, hvordan det bliver. Derfor kan nogle opleve at blive nervøse, fordi de gerne vil have en god oplevelse. Men det betyder også, at det kan blive svært at slappe helt af. Nervøsiteten kan fx gøre det svære for drenge at få en stiv pik, og for pigerne at blive våde. Det bedste råd er derfor at tage det helt stille og roligt, og tale sammen om det.
Det er helt almindeligt at blive nervøs eller usikker omkring sin første gang. Måske du er usikker på, om du kan finde ud af det? Om du vil kunne lide det? Hvornår du er klar? Eller om du ser ”rigtig” ud?
Der findes ikke nogen rigtig eller forkert måde at se ud på. Kroppe og kønsdele ser forskellige ud. Læs mere her, og få flere gode råd til sex og den første gang!
Quiz om sex, seksualitet og krop
Kender du til myterne?