Brev
Sex med Fætter
Hej BørneTelefonen.
Jeg er en pige på 14 og jeg har haft sex med min fætter og mine forældre har fundet ud af det.
Jeg synes ikke det er så godt og jeg kan ikke rigtig undskylde.
Hvad skal jeg gøre?
Pige, 14 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære pige på 14 år,
Jeg tror faktisk, at der er flere end man tror, der har været intime/har haft sex med deres fætter/kusine.
Som kusine og fætter, kender man hinanden utrolig godt og føler sig derfor oftest trygge ved hinanden. For nogle fører det måske videre til at man får lyst til at være mere intime sammen.
Selvfølgelig er det vigtigt, at begge parter synes det er en god idé. Sådan er det jo altid med sex. Man skal ikke, overskride sine grænser.
Jeg kan godt forstå, at du ikke synes det er er rart, at dine forældre har fundet ud af det. Men selvom det er rigtig svært. Så er I nødt til at få talt det igennem. Du skal heller ikke sige undskyld for det, du har jo gjort, hvis det var noget I begge havde lyst til.
Da din fætter og dig er i familie, bliver jeres forældre automatisk involveret når I ses i familien.
Derfor er i nødt til at få talt om det, sådan så det ikke bliver så underligt og akavet.
Det er aldrig rart at skulle tale med sine forældre om sex, sådan tror jeg at de fleste unge har det. Jeg tror det er vigtigt, at du fortæller dine forældre hvordan du har det med situationen. Har du følelser for din fætter? Tænker du, at det bare skete den ene gang og det var det. Eller hvad tænker du om det?
Hvis du føler, at det er alt for svært, at tale om. Så kan du måske skrive dem et brev.
Nu ved jeg ikke, hvordan dine forældre reagerede da de fandt ud af det. Om de blev sure, overrasket, skuffet. Hvis de blev sure kan du måske starte brevet med at skrive:
”Kære mor og far,
Jeg kan godt forstå, at I blev sure da i fandt ud af at … og jeg har haft sex. Det er rigtig svært for mig, at tale om. Men jeg føler, at jeg er nødt til at forklare tingene fra min side sådan så vi kan komme videre sammen”.
Hvad tænker du mon om det? Det er slet ikke fordi, at brevet behøver at starte sådan. Men bare inspiration til at starte det, hvis det føles svært.
Jeg håber virkelig at du får en god snak med dine forældre og at de også vil lytte til, hvad du har at sige.
Fandt lige dette brev som også handler om en kusine-fætter relation. Måske noget fra dette brev kan hjælpe dig.
https://www.bornetelefonen.dk/brevkassen/forholdmed-min-kusine
Mange hilsner
BørneTelefonen