Brev
Sex med en dreng
Hej jeg er en dreng og jeg har haft sex med en dreng men nu har jeg fortrydt det hvad jeg har lavet men jeg syntes at han er meget sød
Men jeg ville gerne værre en normal person nu hvad skal jeg gøre ?
Dreng, 14 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære dreng 14 år
Mange tak for dit brev til BørneBrevkassen, hvor du spørger til din seksualitet.
Når jeg læser dit brev, har jeg en fornemmelse af, at du føler, du har gjort noget galt… Du har ikke gjort noget galt, men samtidig behøver du jo heller ikke gøre det igen, hvis du ikke har lyst. Jeg tænker, at det er helt naturligt, at du får denne følelse… Du er kun 14 år, og formentlig er du endnu ikke sikker på din seksualitet… Homoseksualitet er for nogle mennesker stadig tabu, så det er i mine øjne en naturlig reaktion…
Du skriver, at du gerne vil være en normal person igen… Du er en normal person, og hvis du skal ændre noget, så tænker jeg, at du skal kigge på dine tanker om dig selv… Der er ikke noget galt i at afprøve sin seksualitet, og hvis du efter den ene gang ikke synes om det, så kan du jo sagtens stoppe her… Jeg tænker, at du skal prøve at forene dig med dine tanker og acceptere, at du har haft sex med en anden dreng… Det er ikke noget, du kan ændre, men du kan derimod bestemme over, hvad du ønsker og ikke ønsker i fremtiden…
Hvis du får brug for at drøfte det med en anonym voksen, er du altid velkommen på Børnetelefonen på 116 111, hvor der sidder rådgivere klar til at hjælpe dig alle hverdage fra kl. 11-23 og i weekenden fra kl. 11-19.
De bedste ønsker BørneBrevkassen
Har du spørgsmål til sex eller den første gang?
Den første gang kan for nogen være en stor ting. Og mange har allerede en forestilling om, hvordan det bliver. Derfor kan nogle opleve at blive nervøse, fordi de gerne vil have en god oplevelse. Men det betyder også, at det kan blive svært at slappe helt af. Nervøsiteten kan fx gøre det svære for drenge at få en stiv pik, og for pigerne at blive våde. Det bedste råd er derfor at tage det helt stille og roligt, og tale sammen om det.
Det er helt almindeligt at blive nervøs eller usikker omkring sin første gang. Måske du er usikker på, om du kan finde ud af det? Om du vil kunne lide det? Hvornår du er klar? Eller om du ser ”rigtig” ud?
Der findes ikke nogen rigtig eller forkert måde at se ud på. Kroppe og kønsdele ser forskellige ud. Læs mere her, og få flere gode råd til sex og den første gang!
Quiz om sex, seksualitet og krop
Kender du til myterne?