Brev
sex-kondom
Hej!
Mig og min kæreste har et problem når vi er sammen
Normalt har jeg ikke problemer med rensning, men med det samme at vi prøver at trække kondomet på bliver den slap og kondomet er ikke kommer længere end lige ned over hovedet.
Vi har styr på hvordan det tages på, og vi er enige om ikke at dyrke sex før vi kan både med kondom og p-piller
Jeg har søgt på nettet til forslag, men har ikke rigtigt fundet noget fornuftigt, så håber i/du kan hjælpe.
Mvh. Det sex glade par
Dreng, 14 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære dreng på 14
Tak for dit brev. Det lyder rigtig fornuftigt, at du og din kæreste vil vente med at have sex til I har præventionen på plads. Og det er en god ide at bruge kondom samtidig med p-piller. Hvis en af jer har været sammen med andre før, så I kan være blevet smittet med en kønssygdom. Pillerne skulle være beskyttelse nok mod graviditet og kondomet vil jo beskytte endnu mere, også mod graviditet og kønssygdomme. Der er jo også den mulighed, at I tager til lægen og bliver undersøgt for evt. kønssygdomme og får en snak om prævention?
Jeg ved at mange mænd kender til det problem med, at rejsningen falder i forbindelse med at kondomet skal på. I kan måske godt prøve at eksperimentere lidt med at lade det være en del af jeres forspil. Pigen kan hjælpe med at give dig det på samtidigt med, at hun rører ved dig. Måske kan det få rejsningen til at holde? Jeg tror nogen gange, at rejsningen falder fordi man kan få lidt præstationsangst eller det føles anderledes med kondomet på. Men ved at lege lidt med det, kan det følelsen være fin og måske gå over?
Hvis du vil læse lidt mere om det på nettet, kan I prøve at kigge på rådgivningen hos www.sexlinien.dk  De har fx en kondomguide, som kan være en hjælp for jer.
Held og lykke med det.
Kærlig hilsen BørneTelefonen