Sex

Så jeg var til en fest igår og mødte nogen drenge den ene flirte med ham og vi kysset
Og vi skev sammen og han gad godt have sex med mig vil også have sex med ham . Men det bliver så min første gang og har svært ved at blive liderlig bliver aldrig våd og hvad vis jeg ikke får en ogasme og hvad vis der kommer udflåd på han pik og jeg lige pludselig slå en prut pls hjem

Pige, 15 år
Svar fra

Børnetelefonen

Hej pige 15 år,

Hvor er det godt at du skriver herind. Først og fremmet lyder det da rigtig dejligt, at du har mødt en sød dreng. Ud fra det du skriver, så lyder det som om at i har haft det rigtig hyggeligt sammen. Hvor er det bare dejligt for dig.

Du skriver at i begge to har lyst til, at have sex med hinanden. Du skriver dog også, at det så vil være din første gang, og derfor har du også en masse tanker. Jeg får sådan lyst til at fortælle dig, at det er helt naturligt. Rigtig mange har oplevet at der er i starten vil være en masse ting, som man vil være nysgerrig på, undre sig over, synes er rart eller måske synes er mindre rart.

Det er helt naturligt, hvis man ikke føler sig liderlig når man skal have sex. Det kan man både opleve den første gang, men også selvom det ikke er ens første gang. I starten skal man lære sig selv at kende, for at vide hvad man godt kan lide. Derudover er det også meget forskelligt hvor våd man bliver. Nogle bliver meget våde. Andre bliver slet ikke våde. Der er ikke noget der er mere normalt end andet.

Du skriver også at du er bange for ikke at få en orgasme. Der er faktisk rigtig mange kvinder, som ikke får orgasme under sex. Det kan der være mange grunde til. Det er særligt naturligt i starten, da man som sagt ikke kender til sine egne lyster. Det er også helt naturligt at der kan komme udflåd ud eller at man kan komme til at slå en prut. Hvis det skulle ske, så er det okay at synes det er pinligt. Det vil du helt sikkert ikke være den første der synes. Dog kan du måske tænke tilbage på dette brev og grine lidt af det i stedet.

Ud fra det du skriver, ser jeg en kæmpe styrke hos dig. Du er meget bevidst omkring din første gang og har tænkt meget over det. Det skal du endelig blive ved med. Jeg kan mærke på dig, at du er god til at mærke efter hvad du har lyst til. Husk på at du altid kan stoppe det, hvis du ikke føler det er det rigtige. Også selvom du først har sagt ja til at have sex med ham.

Jeg ønsker dig held og lykke med det – og du er også altid velkommen til at skrive igen eller ringe til os på BørneTelefonen. Nummeret er 116 111, og det er helt gratis at ringe.

Mange hilsner fra BørneTelefonen

Har du spørgsmål til sex eller den første gang?

Den første gang kan for nogen være en stor ting. Og mange har allerede en forestilling om, hvordan det bliver. Derfor kan nogle opleve at blive nervøse, fordi de gerne vil have en god oplevelse. Men det betyder også, at det kan blive svært at slappe helt af. Nervøsiteten kan fx gøre det svære for drenge at få en stiv pik, og for pigerne at blive våde. Det bedste råd er derfor at tage det helt stille og roligt, og tale sammen om det.

Det er helt almindeligt at blive nervøs eller usikker omkring sin første gang. Måske du er usikker på, om du kan finde ud af det? Om du vil kunne lide det? Hvornår du er klar? Eller om du ser ”rigtig” ud?

Der findes ikke nogen rigtig eller forkert måde at se ud på. Kroppe og kønsdele ser forskellige ud. Læs mere her, og få flere gode råd til sex og den første gang!

Quiz om sex, seksualitet og krop

Kender du til myterne?