Sex

Hej Bb håber i vil ha tid til at svare.

Jeg er en pige på 15 år og jeg havde en vidunderlig kæresste på 27… Vi havde længe aftalt at vi skulle ha sex og så endelig. det var hjemme i hans lejlighed og alt var perfekt og han tog mit tøj af og kyssede mig osv. Men så da han lå og skulle til at komme op i mig så gør han det bare rigtig hårdt og bliver ved og det gjorde virkelig ondt og jeg sagde også stop det gør ondt og alt så noget men han fortsatte. og til sidst begyndte jeg nærmest at skrige af smerte og så først der trak han sig ud, og nu har næsten mistet alt tilliden til ham fordi han gjorde det…

Men jeg ved ikke helt hvad jeg skal gøre? med vores forhold fordi jeg elsker ham stadig men han har overtrådt mine grænser. og det var ubehageligt at ha sex med ham når han ikke respektere jeg ikke ville mere.

Pige, 15 år
Svar fra

Børnetelefonen

Kære ”pige på 15 år”.

Mange tak for dit brev til BørneBrevkassen.

Jeg kan virkelig godt forstå, du er frustreret og ikke ved, hvad du skal stille op… Men jeg vil alligevel starte med at rose dig for at have modet til at sige fra… Der er ikke ret mange, som får sagt fra – specielt ikke når kæresten er så mange år ældre end en selv… Derudover er det rigtig flot af dig, at du skriver til BørneBrevkassen efter hjælp, i stedet for bare at acceptere det tillidsbrud og leve med det… Du er en sej pige, bliv endelig ved med det…

Når jeg læser dit brev, tænker jeg, at det er rigtig vigtigt, at du får mærket efter, om han er den rigtige for dig… Som du selv skriver i brevet, så har du mistet en del af den tillid, du havde til ham, fordi han ikke respekterede dine grænser… Tænker du at den tillid kan opbygges igen…? Hvis ikke, kan det jo blive svært at have et forhold til ham…

Hvis du tænker, at du elsker ham så højt, at det er et forsøg værd at prøve at genetablere tilliden og respekten imellem, så vil jeg foreslå, at du tager en snak med ham omkring det at have tillid til et andet menneske… Der kan ikke ske noget ved at snakke lidt med ham om seksuelle erfaringer.

Han er 27 og du er 15… Han har haft mange flere år til at skabe seksuel erfaring end du har… Det er han nødt til at tænke på, hvis han skal være i et forhold med en yngre pige… Men jeg tænker, at det allervigtigste i jeres snak må være, at han skal respektere dine grænser og et ”stop” er et stop…

Hvis du får brug for at drøfte det med en anonym voksen, er du altid velkommen på BørneTelefonen på 116 111 eller UngeChatten, hvor der sidder en rådgiver klar til at hjælpe dig alle hverdage fra kl. 11-23 og lørdage fra kl. 13-17.

De bedste ønsker BørneBrevkassen

Har du spørgsmål til sex eller den første gang?

Den første gang kan for nogen være en stor ting. Og mange har allerede en forestilling om, hvordan det bliver. Derfor kan nogle opleve at blive nervøse, fordi de gerne vil have en god oplevelse. Men det betyder også, at det kan blive svært at slappe helt af. Nervøsiteten kan fx gøre det svære for drenge at få en stiv pik, og for pigerne at blive våde. Det bedste råd er derfor at tage det helt stille og roligt, og tale sammen om det.

Det er helt almindeligt at blive nervøs eller usikker omkring sin første gang. Måske du er usikker på, om du kan finde ud af det? Om du vil kunne lide det? Hvornår du er klar? Eller om du ser ”rigtig” ud?

Der findes ikke nogen rigtig eller forkert måde at se ud på. Kroppe og kønsdele ser forskellige ud. Læs mere her, og få flere gode råd til sex og den første gang!

Quiz om sex, seksualitet og krop

Kender du til myterne?