Brev
Sex
Hej jeg er en dreng på 15
Her i dag skulle jeg have sex med min utrolig dejlige kæreste, men alt gik galt jeg kom efter 2 min, og så kunne jeg ikke få den op og stå mere, og så blev det hele bare en fiasko
Dreng, 15 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære dreng på 15 år
Hvor er det godt at høre, at du har en utrolig dejlig kæreste, som du havde glædet dig til at have sex med. Når man har høje forventninger til noget, fx sex, er det langt fra sikkert, at ens forventninger bliver indfriet den første gang.
Det er faktisk meget almindeligt, at drengen kommer hurtigt de første gange, man har sex. Men det behøver langt fra at betyde, at det er en fiasko. Overhovedet ikke.
I stedet for at gå alene med dine tanker om en “fiasko”, så synes jeg, at du skal tale med din kæreste om det. Du kan jo sige til hende, at det betyder rigtig meget for dig, at I har haft sex, men at du også er ked af, at det var så hurtigt overstået. Du kan jo sige, at du gerne vil øve dig endnu mere, så I stille og roligt kan få flere erfaringer og finde ud af, hvad der fungerer for jer. Kunne det være en mulighed? På den måde viser du din kæreste, at det betyder rigtig meget for dig, og det tror jeg, at hun vil blive glad for.
Hos Sexlinien kan man læse mere om “den første gang”. Hvis du er nysgerrig, kan du se mere her. Her kan du bl.a. læse, at det er helt normalt at være nervøs de første gange, man har sex, og det kan gøre, at man fx kommer hurtigt.
Du er også velkommen til at kontake os igen på 116111, hvis du har brug for en snak.
Mange hilsner
BørneTelefonen