Brev
sex
hej BB jeg er en dreng på 14 og bliver 15 om 3 mdr. og min kæreste er lige blevet 15 for en måned siden ca.
jeg har en kæreste og vi har nu været sammen i ca. mdr. vi har været kærester 2 gange før. nå, men hun har haft sex med en af hendes x kærester og jeg vil også gerne have sex med hende men jeg vil ikke spørge hende for så siger hun sikkert bare nej. vi ligger tit og putter når vi er sammen og hun siger ikke noget til at jeg tager på hende så vender hun sig om mod mig og vil kysse.
jeg ved at for at en pige bliver liderlig skal man lave forspil. men jeg kan på nettet kun finde noget til at hun skal blive våd før samleje, men ikke til at få lyst til det. jeg ved hun er klar for hun har jo gjort det før. jeg har ikke tænkt mig at have undskyld udtrykket med “pik ind i fissen” kontant som sådan bare ligge og kære uden tøj og ha fysisk kontakt. som at slikke hende og gi hende finger.
jeg har prøvet at give hende et forspil som en af mine venner viste mig.(mens hun havde tøj på) men da jeg nåede til sidste trin at røre hendes fisse satte hun benet for. så dvs. at det ikke virkede. nogle gode råd til at gøre hende liderlig. vi elsker hinanden meget højt.
svar hurtigt tak og tak fordi i har denne fantastiske brevkasse.:D
Dreng, 14 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære dreng på snart 15 år Tak for dit brev. Jeg vil starte med at sige, at det er helt naturligt, at du spekulerer meget på sex med din kæreste. Det er dejligt for jer, at I er glade for hinanden, og det er dejligt, at I kan lide at røre ved hinanden. Det er meget svært at give dig et enkelt konkret råd om, hvad du kan gøre. Det er meget vigtigt, at forstå hvad sex er, og at det kan opleves meget anderledes for en pige, en det kan for en dreng. Men du er selv opmærksom på det vigtigste problem imellem jer, når det handler om at komme til at have sex med din din kæreste – hvordan får du hende til at have lyst til at have sex med dig? – Men, måske, endnu vigtigere – hvordan får du hende til at have lyst og til at turde have sex med dig? Du fortæller, at din kæreste har været i seng med enx-kæreste. Når jeg læser dit brev, virker det som om, at du mener, at hun af den grund er klar til at have sex med dig, fordi hun har gjort det før. Det er slet ikke sikkert, at hun er klar til det. - heller ikke selvom hun har prøvet det før!Det jeg godt kunne håbe for dig, det var, at du valgte at tage tyren ved hornene, og spurgte hende lige ud. Kan du mon det? Jeg ved godt, at det kan være heltvildt svært at få sig selv til at sige sådan noget. Du skriver jo også, at du regner med, at hun siger nej, hvis du spørger hende. Men det i sig selv fortæller mig også, at hun ikke er klar, eller at I to ikke er helt klar sammen endnu. Men måske er det netop det at turde snakke om det, som I mangler? Jeg tror, det kunne hjælpe dig/ jer rigtig meget. Har du nogensinde prøvet at gennemtænke, hvad hun kan svare, hvis du siger til hende, at du har lyst til atgå i seng med hende? Det værste svar kan vel være nej, men der er mange andresvarmuligheder, som måske er lige så sandsynlige. Det har jeg også – Det troede jeg ikke du havde – ja, men jeg har ikke noget kondom– jeg har ikke lyst til det her på mit/dit værelse… Svarmulighederne er mange, men du finder nok ikke ud af, hvad der er det rigtige svar, før du får hende spurgt..? Hvis du synes, det er svært at få hende spurgt, så kunne du måske overveje at skrive et brev til hende i stedet. Men hvis du gør det, så husk at når hun læser det, så kan du ikke hjælpe hende med at forstå, hvad du mener,så du skal måske bruge noget tid på at få det skrevet, så du er sikker på, at hun ikke kan misforstå, det du skriver. Hvis du bare synes, det er for pinligt at snakke om eller skrive om. Så tror jeg ikke, der er så meget mere, du kan gøre, end det du gør nu. Men husk! – når hun bliver våd, betyder det, at hendes krop er ved at gøre sig klar til sex. Men derfra kan der godt være langt til, at hun har modet til det!Liderlighed er ikke det samme, som at have lyst til at fuldføre det. Dit brev fortæller, at du har fået styr på teknikken ;-) Du kan gøre hende våd. Nu skal du bare vente på,at hun også bliver så klar, så hun får lyst og tør. Hvis hun nu kom til at have sex med dig, inden hun var klar til det inde i hovedet, så ville det kunne gøre hende utrolig ked af det bagefter, og i lang tid! Det er den situation, jeg ønsker for jer, at I skal undgå! Sidste ord som du skal have med på vejen J Husk at pigers/kvinders magiske knap ikke kun sidder på brysterne, ballerne, i nakken, bag ørerne, mellem benene, eller nogen andre lignende steder, som du kan se og røre ved. Den sidder inde i knolden på dem, den eneste måde du kan komme til at trykke på den, er hvis hun giver dig lov. Det betyder, at hun skal have fuldstændig tillid til dig. Den nemmeste måde er som regel at åbne munden og snakke, så hun ved hvad du vil! J Held og lykke ven. Jeg håber det bedste for Jer. Husk beskyttelse – husk kondomet!!! Kærlig hilsen BørneBrevkassen
Har du spørgsmål til sex eller den første gang?
Den første gang kan for nogen være en stor ting. Og mange har allerede en forestilling om, hvordan det bliver. Derfor kan nogle opleve at blive nervøse, fordi de gerne vil have en god oplevelse. Men det betyder også, at det kan blive svært at slappe helt af. Nervøsiteten kan fx gøre det svære for drenge at få en stiv pik, og for pigerne at blive våde. Det bedste råd er derfor at tage det helt stille og roligt, og tale sammen om det.
Det er helt almindeligt at blive nervøs eller usikker omkring sin første gang. Måske du er usikker på, om du kan finde ud af det? Om du vil kunne lide det? Hvornår du er klar? Eller om du ser ”rigtig” ud?
Der findes ikke nogen rigtig eller forkert måde at se ud på. Kroppe og kønsdele ser forskellige ud. Læs mere her, og få flere gode råd til sex og den første gang!
Quiz om sex, seksualitet og krop
Kender du til myterne?