Seksualitet, er jeg homoseksuel?

Hej Børnetelefonen

Jeg er en Dreng på 14 år, og jeg er begyndt at tvivle lidt på min seksualitet. Når jeg onanere, så fantasere om en mand der er seksuelt ophidset, eller om en mand der får et blowjob (af en kvinde) eller en mand der onanere, jeg kan faktisk godt få orgasme ved tanken om at jeg selv onanere.

Grunden til at mine fantasier er på den måde, tror jeg er fordi at jeg sætter mig selv ind i mandens rolle (altså den mand der får et blowjob, er ophidset osv.) Men jeg kan tror også godt at jeg kan blive tændt af at tænke på en anden mand der er ophidset, men igen tror jeg, at det er fordi at jeg bedre kan sætte mig ind i en mands sted (da jeg selv er en mand) men er det rigtigt? Og kan det godt betyde at jeg er homoseksuel?

Jeg er også nogen gange inde på et forum og læser tråde med overskrifter som dette: “Onani tekniker mænd” eller “Hvad onanere i til?” Kan det betyde at jeg er homoseksuel? Jeg har prøvet at være forelsket i en pige, det tror jeg i hvert fald (har jeg ret i at når man er forelsket i en pige, kilder det i maven og man føler sig tiltrukket af hende? i så fald har jeg været forelsket i en pige) så på den front virker det som om jeg er til piger.

Jeg har heller aldrig prøvet at blive forelsket i en dreng. Så det der underbygger min teori om at jeg måske er homoseksuel, er mine onani fantasier, og i dem sætter jeg mig (næsten) altid ind i mandens sted, men ikke altid, men bare det at jeg fantasere om det, selvom jeg sætter mig ind i mandens sted, kan det betyde at jeg er homoseksuel? Det var mange spørgsmål, men jeg håber i gider at svarer på dem!

-Hilsen Drengen fra A.

Dreng, 14 år
Svar fra

Børnetelefonen

Kære dreng på 14 år
Tak for dit ærlige brev. Du fortæller om dine overvejelser om, du evt. kan være homoseksuel fordi du har fantasier om mænd?

Jeg synes, at dine tanker omkring, at du fantaserer om mænd fordi du selv er en mand og du derfor sætter dig ind i, hvordan det føles som mand, lyder meget rigtige. Om du er homoseksuel eller ikke, kan jeg ikke svare på, men jeg ved, at det er meget almindeligt at få de overvejelser i din alder. Men det lyder mere til, at det er det seksuelle der tænder dig, mere end det er manden.
Nogle mener også, at de fleste mennesker er biseksuelle..?? Altså kan tænde på begge køn. Jeg ved ikke hvad der er rigtigt, men jeg ved at seksualiteten former sig gennem hele livet, hvis man er åben for det. I en periode kan man tænde på en ting, og i en anden periode kan det være noget nyt. Det kan måske sammenlignes med en lang uendelig film, hvor der hele tiden er muligheder for at der kan komme nogle nye handlinger og billeder. Der er f.eks. også nogle som er homoseksuelle i en periode af deres liv, men går over til at være heteroseksuelle senere og omvendt. Det betyder måske, at det er rigtigt, at mange mennesker er biseksuelle.
Du spørger om det, at du kigger på hjemmesider med onaniteknikker, kan betyde at du er homoseksuel. Det tænker jeg nu ikke umiddelbart, at det betyder. Det er meget naturligt at udforske hvordan andre mænd gør, for at tilfredsstille sig selv.
Du fortæller, at du nok har været forelsket i en pige, og ja, jeg synes da også at det lyder som en forelskelse med de ting du beskriver. Så du kan også blive tiltrukket af piger.
Jeg håber du kan bruge mit svar og at du fremover vil hilse de fantasier der kommer velkommen, uden at bekymre dig så meget om hvad de betyder. Det er naturligt at fantasere. Fantasier er lidt ligesom drømme. Nogle af dem giver mening og andre kan man ikke helt forstå.
Hvis du har lyst til at udforske lidt mere om sex kan du kigge på den hjemmeside der hedder www.sexlinien.dk den er skrevet af unge og for unge.
Kærlig hilsen BørneBrevkassen

Har du spørgsmål til sex eller den første gang?

Den første gang kan for nogen være en stor ting. Og mange har allerede en forestilling om, hvordan det bliver. Derfor kan nogle opleve at blive nervøse, fordi de gerne vil have en god oplevelse. Men det betyder også, at det kan blive svært at slappe helt af. Nervøsiteten kan fx gøre det svære for drenge at få en stiv pik, og for pigerne at blive våde. Det bedste råd er derfor at tage det helt stille og roligt, og tale sammen om det.

Det er helt almindeligt at blive nervøs eller usikker omkring sin første gang. Måske du er usikker på, om du kan finde ud af det? Om du vil kunne lide det? Hvornår du er klar? Eller om du ser ”rigtig” ud?

Der findes ikke nogen rigtig eller forkert måde at se ud på. Kroppe og kønsdele ser forskellige ud. Læs mere her, og få flere gode råd til sex og den første gang!

Quiz om sex, seksualitet og krop

Kender du til myterne?