Brev
Rørt ved min vens pik mens han sov
Hej.
Jeg er en dreng på 14 som udforsker mig selv meget på onani.
Jeg er ikke homoseksuel, men jeg har rørt ved min vens pik mens han sov.
Jeg har gjort det 1 gang, på to af mine venner.
Jeg føler mig klam.
Er det ulovligt?
Er det almindeligt at onanere mens man mærker på ens vens pik når han sover?
Dreng, 14 år

Svar fra
Børnetelefonen
Hej dreng på 14 år.
Det er normalt at udforske sin seksualitet. Det er også normalt at onanere og eksperimentere med det.
Det er faktisk ulovligt at røre ved andre seksuelt, når de ikke har fået et valg om de har lyst eller ej. Så det er faktisk ikke i orden, at du har rørt ved din ven mens han sov. Du skal ikke tænke, at det er unormalt at have lyst til at røre ved en andens tissemand. Det er helt okay at have lysten, men begge parter skal synes, at det er okay. Din ven har ikke givet dig lov, det har han ikke fået mulighed for og derfor er det ikke okay!
Du kan udforske dig selv lige så meget som du vil. Det er der rigtig mange der gør. Jeg kan godt forstå, at du gerne vil røre andre imens du onanerer, det er bare vigtigt, at du laver en aftale med den dreng eller den pige, som du har lyst til at røre ved.
Det kan selvfølgelig være en meget grænseoverskridende snak, men den snak kan tages på flere måder. Du behøver måske ikke spørger direkte til at starte med, men måske spørger indtil, hvordan han/hun onanere og få en snak om det. På den måde kan man også få ideer fra hinanden. Hvis I begynder at snakke om det, så kan det være I lige så stille får snakket jer ind på det andet.
Men jeg synes, at du skal stoppe med at røre ved andre, når du ikke har fået tilladelse inden.
Kælrig hilsen
BørneTelefonen.