Brev
Rift på penishoved
Hej
Under samleje med min kæreste kom jeg til at skære mit penishoved og der er kommet en rift og det bløder.
Det er stoppet med at bløde, men såret er åbent?
Kan jeg stadig have samleje?
Dreng, 18 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære dreng på 18 år
Det lyder bestemt ikke rart, så det er godt, at du skriver herind.
Det er lidt svært for mig helt at vide, hvad det er, der er sket med din penis. Men det sker engang imellem, at en dreng kan komme til skade under samleje.
Ud fra hvad du beskriver med, at såret er åbent, så tænker jeg, at det er bedst at vente med at have samleje til det er helet. Jeg vil også anbefale, at du dagligt skyller det med vand for  at holde såret rent og undgå infektion.
Hvis du oplever, at såret ikke heler ordentligt, eller hvis du har smerter under samleje, er det en god idé at tage til lægen og få det tjekket.
Mange hilsner fra BørneTelefonen