Brev
RE: Hvornår er det for meget?
Hej Børnebrevkassen 🙂
Jeg skrev ind til jer i starten af skoleåret med en svær problemstilling angående seksualitet med overstående titel.
Brevet ligger i undermappen “Sex og seksualitet”.
I skrev, at jeg gerne måtte komme med et tilbagevendende svar og det føler jeg mig klar på nu.
Til at starte med, vil jeg gerne takke tusinde gange for jeres hjælp, for hjalp – det gjorde det, meget endda!
I skrev, at jeg kunne prøve at finde alternativer, jeg fandt dog ikke frem til et af jeres forslag.
I stedet for mødte jeg en pige, som jeg forelskede mig i, hvilket er skønt! Og vi har været sammen i en måned nu :-)Og det er meget takket være hende, at jeg ikke længere gøre brug af omtalte hjemmeside.
I starten var det svært at stoppe, men jeg har kun besøgt pågældende hjemmeside to-tre gange efter jeg skrev til jer, tak igen.
I må endelig fortsætte det gode arbejde!
MVH
En glad dreng
Dreng, 16 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære glade dreng
Tak for din tilbagemelding. Det er altid så dejligt for os at høre, hvordan det efterfølgende er gået.
Hvor er det godt for dig, at du har mødt en sød pige, som du er blevet glad for og at dette hjælper dig i forhold til det problem, som du skrev ind om.
Vi er her, hvis du en dag skulle få brug for det igen.
Held og lykke med kærligheden.
De bedste hilsner
fra BørneTelefonen
Har du spørgsmål til sex eller den første gang?
Den første gang kan for nogen være en stor ting. Og mange har allerede en forestilling om, hvordan det bliver. Derfor kan nogle opleve at blive nervøse, fordi de gerne vil have en god oplevelse. Men det betyder også, at det kan blive svært at slappe helt af. Nervøsiteten kan fx gøre det svære for drenge at få en stiv pik, og for pigerne at blive våde. Det bedste råd er derfor at tage det helt stille og roligt, og tale sammen om det.
Det er helt almindeligt at blive nervøs eller usikker omkring sin første gang. Måske du er usikker på, om du kan finde ud af det? Om du vil kunne lide det? Hvornår du er klar? Eller om du ser ”rigtig” ud?
Der findes ikke nogen rigtig eller forkert måde at se ud på. Kroppe og kønsdele ser forskellige ud. Læs mere her, og få flere gode råd til sex og den første gang!
Quiz om sex, seksualitet og krop
Kender du til myterne?