Porno i udlandet?

Hej brevkasse

jeg er en dreng på femten og jeg er på ferie i Thailand.

I Thailand er der en masse dumme regler.

Jeg i på mit hotels wifi og sad igår og så porno.

Da jeg senere skal på wifi igen lægger jeg mærke til at der står at de kan se hvad man er inde på, pågrund af internet kriminalitet osv.

Og jeg er bange for at man ikke må se porno i Thailand.

Jeg kan ikke finde et svar på internettet så jeg tænkte at i kunne hjælpe mig?

Dreng, 15 år
Svar fra

Børnetelefonen

Kære dreng på 15 år

Du har ikke gjort noget ulovligt ved at se porno på Nettet i Thailand. Der er til gengæld regler for hvilken slags porno, der må vises. Børnepornografi er ulovligt. Hvis du støder på sådan nogle sider, kan du anmelde dem til Red Barnet. Dét kan du læse mere om i dette link, hvis du vil: http://stopdigitaleovergreb.nu/redbarnet/.

Nu véd du også, at din færden på nettet registreres fordi hotellet gør dig opmærksom på det. Vi sætter alle sammen spor, når vi færdes på nettet. Det tænker vi ikke over til daglig. Du kan overveje at tale med din far eller din mor om, hvordan du på en okay måde kan se porno på Nettet. Så du ikke kommer til at gøre noget, så du kommer i problemer med sikkerheden på din computer. Der jo forskel på dansk og thailandsk lovgivning og hvordan man ser på overtrædelser. Det er også vigtigt at vide, når man rejser ud i verden.

Kærlig hilsen

BørneTelefonen

Har du spørgsmål til sex eller den første gang?

Den første gang kan for nogen være en stor ting. Og mange har allerede en forestilling om, hvordan det bliver. Derfor kan nogle opleve at blive nervøse, fordi de gerne vil have en god oplevelse. Men det betyder også, at det kan blive svært at slappe helt af. Nervøsiteten kan fx gøre det svære for drenge at få en stiv pik, og for pigerne at blive våde. Det bedste råd er derfor at tage det helt stille og roligt, og tale sammen om det.

Det er helt almindeligt at blive nervøs eller usikker omkring sin første gang. Måske du er usikker på, om du kan finde ud af det? Om du vil kunne lide det? Hvornår du er klar? Eller om du ser ”rigtig” ud?

Der findes ikke nogen rigtig eller forkert måde at se ud på. Kroppe og kønsdele ser forskellige ud. Læs mere her, og få flere gode råd til sex og den første gang!

Quiz om sex, seksualitet og krop

Kender du til myterne?