Brev
Porno i udlandet?
Hej brevkasse
jeg er en dreng på femten og jeg er på ferie i Thailand.
I Thailand er der en masse dumme regler.
Jeg i på mit hotels wifi og sad igår og så porno.
Da jeg senere skal på wifi igen lægger jeg mærke til at der står at de kan se hvad man er inde på, pågrund af internet kriminalitet osv.
Og jeg er bange for at man ikke må se porno i Thailand.
Jeg kan ikke finde et svar på internettet så jeg tænkte at i kunne hjælpe mig?
Dreng, 15 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære dreng på 15 år
Du har ikke gjort noget ulovligt ved at se porno på Nettet i Thailand. Der er til gengæld regler for hvilken slags porno, der må vises. Børnepornografi er ulovligt. Hvis du støder på sådan nogle sider, kan du anmelde dem til Red Barnet. Dét kan du læse mere om i dette link, hvis du vil: http://stopdigitaleovergreb.nu/redbarnet/.
Nu véd du også, at din færden på nettet registreres fordi hotellet gør dig opmærksom på det. Vi sætter alle sammen spor, når vi færdes på nettet. Det tænker vi ikke over til daglig. Du kan overveje at tale med din far eller din mor om, hvordan du på en okay måde kan se porno på Nettet. Så du ikke kommer til at gøre noget, så du kommer i problemer med sikkerheden på din computer. Der jo forskel på dansk og thailandsk lovgivning og hvordan man ser på overtrædelser. Det er også vigtigt at vide, når man rejser ud i verden.
Kærlig hilsen
BørneTelefonen