Brev
Porno
Jeg er en 12 årige pige, jeg ser nogen gange porno. Jeg bliver nogen gange sådan lidt liderlig bede i underlivet.
1) er det normalt at se porno som 12 årige ?
2) er det normalt at jeg bliver en lille bitte smule liderlig i underlivet
Håber i kan hjælpe og give mig svar
Pige, 12 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære pige på 12 år
Tak for dit ærlige brev til BørneTelefonen.
Når jeg læser dit brev, kan jeg godt forstå du kan være lidt i tvivl om, hvad det er der sker i din krop og hvordan du forholder dig til det. Jeg tænker, at du er ved at komme i en alder hvor din krop og dine hormoner ændre sig. Det lyder derfor helt naturligt, at du bliver lidt liderlig i underlivet når du ser porno.
Det du nok mærker er din seksualitet, der bliver vækket når du ser porno. Det er svært at sige om det er normalt at se porno som 12 årig. Det er forskelligt hvornår interessen for det seksuelle opstår. Men du behøver ikke at føle dig unormal fordi du nogle gange ser porno.
Jeg får dog lyst til at sige, at det vigtigste når man ser porno er, at det er lavet til voksne og man ved det er fantasi og skuespil og ikke virkeligheden. Du skal derfor ikke sammenligne den porno du ser med de seksuelle oplevelser, du på et tidspunkt får.
www.privatsnak.dk er en rigtig god rådgivning for børn og unge mellem 10 -15 år, som giver viden og svar på nogen af de spørgsmål du måske har omkring seksualitet.
I det hele taget er det vigtigste, når det handler om sex, at du mærker hvad der er okay for dig.  Selvom du endnu ikke er seksuelt aktiv kan det være godt, at du også mærker om den porno du ser går over dine grænser. Det håber jeg du er opmærksom på.
Du altid velkommen til at ringe til Børnetelefonen på 116 111 og tale mere om det der fylder hos dig.
Kærlig hilsen BørneTelefonen