Brev
Pige – tænder lidt på piger?
Nogle gange tager jeg mig selv i at kigge på en anden piges numse og tænke “wow, den er godt nok god.”, og andre gange tænker jeg bare “den pige er godt nok pæn og fræk” Er det nomalt?
Og selvom jeg kun er 14 år, så syntes jeg også at fantasien om at have sex med en pige er ret fræk.
PS: Det skal lige siges at jeg på ingen måde er lesbisk.
Pige, 14 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære pige på 14 år.
Mange tak for dit modige brev vedrørende seksualitet. Jeg er glad fordi du skriver herind, da jeg ved at mange unge oplever at have det på den måde du beskriver.
Du skriver at du nogle gange kigger på andre piger og tænker “WOW til deres numser og at du tænder lidt på piger og nogle gange fantasere om sex med piger.
Jeg kan berolige dig med, at det er helt normalt at have den slags tanker om sit eget køn og at der er mange drenge og piger, der i teenageårerne oplever at være tiltrukket, fascineret eller lidt forelsket i en af deres eget køn. Dette kan give mange tanker omkring, hvilken seksualitet man har og om det mon er forkert at tænke sådan.
Når man er i puberteten sker der mange ting i og med kroppen og man udvikler sig både kropsligt, følelsesmæssigt og seksuelt og man kan blive forvirret omkring mange ting – også hvilken seksualitet man har. Du skriver, at du på ingen måde er lesbisk, hvilket får mig til at tænke, at du måske ved, at du også er tiltrukket af eller interesseret i drenge og derfor ikke kan være lesbisk? Mit råd til dig er at du skal se tiden an og nyde, at du er ved at opdage din seksualitet og tillade dig selv også at være nysgerrig på piger. Det er helt normalt at udforske sig selv når man er ung og det at fantaserer om sex med en pige, eller have sex med en pige for at afprøve det, betyder ikke, at man nødvendigvis er biseksuel eller lesbisk.
Om man er til piger, drenge eller begge dele er noget af det, der hører puberteten til at finde ud af. Der er gudskelov ingen regler for, hvordan man skal leve sit liv og du må mærke efter, hvad der føles rigtigt for dig.
Jeg håber du kan bruge mit svar og hvis du har flere spørgsmål er du altid velkommen til at kontakte BørneTelefonen igen. Du kan også kigge på
www.sexlinien.dk
hvor de bl.a. har en brevkasse hvor du kan læse breve og svar vedrørende tanker omkring seksualitet, hvis du vil vide mere om emnet, ligesom de har en masse temasider om seksualitet, du kan bare skrive i søgefeltet om lige præcis de emner, du er interesseret i.
Mange varme hilsner fra BørneTelefonen