Brev
Penis streng
Hej
jeg er en dreng på 13 snart 14 og min søde kæreste som jeg stort set bruger alt min tid med som er 14 snart 15 har tænkt på om vi skulle have sex snart.
Og her er mit spørgsmål hvor ondt gør det at springe sin penis streng og kommer der mere sperm og sæd når den der sprunget og bør den ikke springe når man onaner
ps. Har onaneret
Tak
Dreng, 13 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære dreng på næsten 14 år
Tak for dit brev til BørneBrevkassen. Det er godt, du skriver hertil med dine spørgsmål omkring din penisstreng og fortæller om din dejlige kæreste.
Det er ikke meningen, at din penisstreng skal sprænges, når du har sex. Har du måske forvekslet den med pigernes mødom? Drengenes penisstreng er beregnet til at holde forhuden på plads. Det er den, der bestemmer, hvor langt du kan trække din forhud tilbage. Det er forskelligt, hvor lang en penisstreng man har, jo kortere den er, jo større er risikoen for, at den revner. Hvis det sker, er det ikke farligt, men det kan godt gøre lidt ondt. Det kan måske virke voldsomt, da det så vil bløde. Din penisstreng er altså ikke der, hvor din sæd/sperm kommer igennem, men til at holde styr på din forhud.
Når jeg læser dit brev, kommer jeg til at spekulere på, om I har talt om det at have sex, eller om det er dig, der har tænkt på det? I er ret unge til at have sex, men der er mange andre måder, I kan være sammen på og have det rart sammen. Mange par på jeres alder kæler og krammer meget sammen, og selv om de måske har lyst til at have sex, er der en del af dem, der venter. Det er et skridt, det er vigtigt I har talt godt igennem først - noget I måske kan grine ad sammen, hvis det ikke lige lykkes fra første færd. Vælger I sammen, at I føler jer parate til sex, er det vigtigt, at I husker at beskytte jer.
Jeg tænker på, om du kender den hjemmeside, der hedder
www.sexlinien.dk? D
et er en hjemmeside for børn og unge, hvor de kan spørge om sex og læse en masse om emnet - måske kunne den være noget for jer?
Du er også meget velkommen til at ringe eller skrive til BørneTelefonen på 116 111. Du kan være helt anonym, når du ringer eller skriver med spørgsmål til BørneTelefonen.
Mange kærlige hilsner
BørneBrevkassen
Har du spørgsmål til sex eller den første gang?
Den første gang kan for nogen være en stor ting. Og mange har allerede en forestilling om, hvordan det bliver. Derfor kan nogle opleve at blive nervøse, fordi de gerne vil have en god oplevelse. Men det betyder også, at det kan blive svært at slappe helt af. Nervøsiteten kan fx gøre det svære for drenge at få en stiv pik, og for pigerne at blive våde. Det bedste råd er derfor at tage det helt stille og roligt, og tale sammen om det.
Det er helt almindeligt at blive nervøs eller usikker omkring sin første gang. Måske du er usikker på, om du kan finde ud af det? Om du vil kunne lide det? Hvornår du er klar? Eller om du ser ”rigtig” ud?
Der findes ikke nogen rigtig eller forkert måde at se ud på. Kroppe og kønsdele ser forskellige ud. Læs mere her, og få flere gode råd til sex og den første gang!
Quiz om sex, seksualitet og krop
Kender du til myterne?
Chat
Gruppechat