Brev
peanutsmør på pikk
hej kassen
jeg har smørt smør med peanut på pikken for at min hundi slikker den ren og jeg elsker det.
min mor opdaget mig igår og blev hammer sur på mig men jeg kan ikke stoppe
14 år

Svar fra
Børnetelefonen
Hej
Det må være lidt svært for dig, at din mor opdagede det. Det er jo en ret privat situation, hun har set dig i. Og det er sikkert ikke noget, hverken du eller din mor har lyst til, at hun så.
Jeg kan derfor godt sætte mig ind i, at det kan føles meget privat og svært at tale om. Men måske ville det også være rart for dig, hvis I fik det afrundet? Lige nu er din mor nemlig sur på dig. Så på den måde fylder det jo stadig mellem jer. Og du går måske også rundt og er lidt skamfuld? Sådan kan man godt få det, når man bliver taget i noget privat.
Kunne du sige til hende, at det ikke var så fedt, at hun så det? Og at det er noget, du helst vil holde privat. Samtidig kunne du måske sige, at du har skrevet til BørneTelefonen, fordi du havde brug for et råd. På den måde kan hun se, at du har det svært med det, der skete.
Selvom det måske føles rart, når din hund slikker dig, så er det bedst at lade være. Det er for det første ikke så hygiejnisk. Desuden er det også forbudt. Der er faktisk en lov imod sex med dyr. Selvom dyret måske ikke tager skade, så har man valgt at lovgive imod sex med dyr – for at beskytte dyrene.
Når man er ung eksperimenterer mange med deres seksualitet. Det er sundt at mærke efter, hvad man kan lide og ikke lide. Men der er også nogle regler, man ikke må overskride, selvom man har lyst. Sex med dyr er en af dem.
Derfor bliver du nødt til at stoppe med, at din hund slikker dig. Istedet må du gøre noget andet rart. Der er heldigvis mange andre måder – du må prøve dig frem.
Nogle gange er det nemmest at skrive til de voksne, man har brug for at tale med. Du kunne derfor også vælge at vise din mor mit svar? På den måde kan I nok også få det afsluttet.
Jeg håber, I får det lukket på en god måde. Du har allerede taget ansvar ved at skrive hertil og bedt om hjælp. Det er godt gået.
Kærlig hilsen
BørneTelefonen