peanutsmør på pikk

hej kassen
jeg har smørt smør med peanut på pikken for at min hundi slikker den ren og jeg elsker det.

min mor opdaget mig igår og blev hammer sur på mig men jeg kan ikke stoppe

14 år
Svar fra

Børnetelefonen

Hej

Det må være lidt svært for dig, at din mor opdagede det. Det er jo en ret privat situation, hun har set dig i. Og det er sikkert ikke noget, hverken du eller din mor har lyst til, at hun så.

Jeg kan derfor godt sætte mig ind i, at det kan føles meget privat og svært at tale om. Men måske ville det også være rart for dig, hvis I fik det afrundet? Lige nu er din mor nemlig sur på dig. Så på den måde fylder det jo stadig mellem jer. Og du går måske også rundt og er lidt skamfuld? Sådan kan man godt få det, når man bliver taget i noget privat.

Kunne du sige til hende, at det ikke var så fedt, at hun så det? Og at det er noget, du helst vil holde privat. Samtidig kunne du måske sige, at du har skrevet til BørneTelefonen, fordi du havde brug for et råd. På den måde kan hun se, at du har det svært med det, der skete.

Selvom det måske føles rart, når din hund slikker dig, så er det bedst at lade være. Det er for det første ikke så hygiejnisk. Desuden er det også forbudt. Der er faktisk en lov imod sex med dyr. Selvom dyret måske ikke tager skade, så har man valgt at lovgive imod sex med dyr – for at beskytte dyrene.

Når man er ung eksperimenterer mange med deres seksualitet. Det er sundt at mærke efter, hvad man kan lide og ikke lide. Men der er også nogle regler, man ikke må overskride, selvom man har lyst. Sex med dyr er en af dem.

Derfor bliver du nødt til at stoppe med, at din hund slikker dig. Istedet må du gøre noget andet rart. Der er heldigvis mange andre måder – du må prøve dig frem.

Nogle gange er det nemmest at skrive til de voksne, man har brug for at tale med. Du kunne derfor også vælge at vise din mor mit svar? På den måde kan I nok også få det afsluttet.

Jeg håber, I får det lukket på en god måde. Du har allerede taget ansvar ved at skrive hertil og bedt om hjælp. Det er godt gået.

Kærlig hilsen

BørneTelefonen

Har du spørgsmål til sex eller den første gang?

Den første gang kan for nogen være en stor ting. Og mange har allerede en forestilling om, hvordan det bliver. Derfor kan nogle opleve at blive nervøse, fordi de gerne vil have en god oplevelse. Men det betyder også, at det kan blive svært at slappe helt af. Nervøsiteten kan fx gøre det svære for drenge at få en stiv pik, og for pigerne at blive våde. Det bedste råd er derfor at tage det helt stille og roligt, og tale sammen om det.

Det er helt almindeligt at blive nervøs eller usikker omkring sin første gang. Måske du er usikker på, om du kan finde ud af det? Om du vil kunne lide det? Hvornår du er klar? Eller om du ser ”rigtig” ud?

Der findes ikke nogen rigtig eller forkert måde at se ud på. Kroppe og kønsdele ser forskellige ud. Læs mere her, og få flere gode råd til sex og den første gang!

Quiz om sex, seksualitet og krop

Kender du til myterne?